مهر- معاون وزیر صنایع و معادن گفت: برای افتتاح کارخانه بافق و سایر کارخانه‌های فولاد در استان‌های مختلف کشور با کمبود منابع مالی مواجه هستیم. احمدعلی هراتی نیک در مراسم بهره‌برداری از معادن سه‌چاهون اظهار داشت: هم‌اکنون هشت پروژه صنعتی سنگین در هشت استان کشور در دست اجرا است که برای افتتاح آنها به چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم و این میزان منابع مالی باید توسط سازمان توسعه معادن تامین شود.

وی افزود: سنگینی این پروژه‌ها سرعت عمل در کارخانه‌های فولاد استان‌های مختلف را گرفته است، اما با پایان پروژه‌های یاد شده در سال جاری، سرعت کار در فولاد بافق و سایر کارخانه‌های فولاد استان نیز در سال آینده افزایش می یابد.

معاون وزیر صنایع و معادن با اشاره به اهمیت گاز به عنوان ماده اولیه در صنایع فولاد افزود: استاندار یزد برای تامین گاز این کارخانه تضمین مطمئنی به وزارتخانه بدهد و وزارت صنایع با خیال آسوده اقدام به احداث کارخانه فولاد بافق کند.

هراتی‌نیک با اشاره به هزینه ۴۰۰میلیاردی ریالی در برخی پروژه‌های فولاد سایر استان‌ها بیان داشت: به رغم هزینه‌های انجام شده،گاز این واحدها هنوز تامین نشده و سرمایه یاد شده در این مراکز بلااستفاده مانده است.