سرپرست شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با هدف پرداخت الکترونیکی پول بنزین در مجاری عرضه، با کنسرسیومی از بانک‌ها توافق شده که این امکان حداکثر تا خرداد سال ۱۳۸۹عملیاتی خواهد شد.

«سید نورالدین شهنازی زاده»- معاون وزیر نفت- در نخستین نشست مطبوعاتی خود در جمع خبرنگاران با اعلام خبر انعقاد قرارداد به روز کردن سامانه هوشمند سوخت با سازنده این نرم‌افزار طی روزهای گذشته افزود: یکی از قابلیت‌های سیستم جدید، پرداخت الکترونیکی پول است.

وی با اشاره به اینکه زمان بندی اجرای این قرارداد ۱۸ ماه است، گفت: بنابراین پرداخت الکترونیکی پول نیز طی این فرصت اجرایی خواهد شد.

سرپرست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تاکید بر اینکه مصرف واقعی بنزین هر خودرو در ۲۶۱ روز ابتدایی امسال، ۴/۳ لیتر در روز بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا روز ۱۶ آذر ماه در مجموع برای ۵/۶‌میلیون خودرو، حدود ۱۴میلیارد لیتر بنزین درنظر گرفته و در قالب سهمیه بندی ارائه شده است. این میزان معادل ۲۱۴۰ لیتر بنزین برای هر خودروی شخصی بوده که اطلاعات نشان می دهد تاکنون حدود ۲‌میلیارد لیتر از این بنزین توسط مردم استفاده نشده یا به عبارتی مردم ۱۴‌درصد بنزین خود را ذخیره‌سازی کرده‌اند.