مدیرکل دفتر صنایع الکتریکی و فلزی وزارت صنایع و معادن خبر داد: تا پیش از پایان سال‌جاری، شرکت لیزینگ لوازم خانگی ایران تاسیس می‌شود. این طرح با استفاده از منابع حساب ذخیره ارزی تغذیه خواهد شد.حمید وطن‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب توضیح داد: قرار است، با هماهنگی وزارت صنایع و معادن و همکاری اتحادیه فروشندگان و شورای صنایع لوازم خانگی، شرکت لیزینگ لوازم خانگی ایران تاسیس شود. این مقام مسوول با تاکید به این‌که وزارت صنایع و معادن مجری طرح لیزینگ لوازم خانگی نبوده و فقط نقش هماهنگ‌کننده را در این طرح به عهده دارد، گفت: همچنین وزارت صنایع و معادن شرکت‌های حائز شرایط لازم برای حضور در طرح لیزینگ لوازم خانگی را برای دریافت تسهیلات از محل حساب ذخیره ارزی به بانک‌ها معرفی می‌کند.

مدیرکل دفتر صنایع الکتریکی و فلزی وزارت صنایع و معادن همچنین یادآور شد: برای شروع کار سبد اولیه لیزینگ متشکل از چند کالا مانند یخچال فریزر، تلویزیون،‌ اجاق گاز، ماشین لباس‌شویی و جارو برقی نیز تعریف شده که در مراحل بعد این سبد توسعه پیدا می‌کند.

طرح جایگزینی لوازم برقی

وطن‌دوست همچنین اعلام کرد: طرحی موازی به منظور جایگزینی لوازم برقی منازل نیز توسط وزارت صنایع و معادن دنبال می‌شود که در این طرح قرار است، لوازم خانگی برقی نو جایگزین لوازم خانگی فرسوده منازل شوند که البته این طرح در مراحل اولیه قرار دارد. این مقام مسوول همچنین اعلام کرد: اگر دولت تصویب و ابلاغ کند، طرحی اجرا خواهد شد که بر اساس آن کلیه دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، مانند مدارس دولتی، دانشگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها، موظف به استفاده از لوازم کم‌مصرف خواهند شد.