رییس جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، وجود رانت در خرید زمین این شهرک‌ها را رد کرد. اسفندیار حیدری، برخلاف سخنان رییس پیشین این سازمان تاکید کرد: هیچ گونه رانتی در خرید زمین شهرک‌های صنعتی وجود ندارد. این در حالی است که ابتدای مرداد ماه امسال امیررضا واعظ آشتیانی، از پدیده زمین‌خواری در شهرک‌های صنعتی خبر داده و مبارزه با آن را جزو برنامه‌های سال‌جاری اعلام کرده بود.

آشتیانی همچنین گفته بود که مبارزه با سودجویی در زمین‌های صنعتی را از سال گذشته آغاز کرده است.

حیدری، رییس جدید سازمان، اما موضوع مشکلات مالی را عامل ۹۰درصد از معطل ماندن طرح‌ها اعلام کرد. وی در اواسط هفته نیز گفت: طرح‌های شهرک‌ها با بی‌پولی مواجه هستند.

وی افزود: طبق شناسایی به عمل آمده توسط کارگروه ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، عمده افرادی که زمین دریافت کرده‌اند هم‌اکنون با مشکل کمبود نقدینگی روبه‌رو هستند. رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان این که رانتی در این بخش وجود ندارد، تصریح کرد: براین اساس مقرر شده است با ایجاد هماهنگی بین بانک صنعت و معدن و کارگروه‌های استانی مشکلات مالی افراد واجد شرایط رفع شود. معاون وزیر صنایع و معادن ادامه داد: اعطای تسهیلات در قالب وام از طریق بانک‌های عامل از جمله راهکارهای موجود برای رفع مشکل کمبود نقدینگی این افراد است.