فارس- اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ایران با درآمد سرانه نفتی یک‌هزار و ۱۴۴‌دلاری در ۱۰ماه نخست ۲۰۰۸ بین ۱۳ عضو اوپک در جایگاه دهم از این نظر قرار گرفته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا حجم درآمدهای نفتی ایران در ۱۰ماه نخست ۲۰۰۸ را بالغ بر ۷۵‌میلیارد‌دلار اعلام کرده که بدین ترتیب ایران پس از عربستان و امارات در جایگاه سوم از این نظر در میان ۱۳ عضو اوپک جای گرفته است.

میزان درآمد نفتی اعضای اوپک در این مدت عبارت است از: الجزایر ۶۴میلیارد‌دلار، آنگولا ۶۲، اکوادور ۱۰، اندونزی ۵ ، ایران ۷۵، عراق ۵۴، کویت ۷۴، لیبی ۵۱، نیجریه ۶۳، قطر ۳۴، عربستان ۲۶۲، امارات ۸۴ و ونزوئلا ۵۶‌میلیارد‌دلار.

براساس این گزارش در میان اعضای اوپک قطر بیشترین درآمد سرانه نفتی را طی ده ماه نخست ۲۰۰۸ داشته است. درآمد سرانه نفتی این کشور بالغ بر ۳۴‌هزار و ۵۴‌دلار اعلام شده است.

پس از این کشور کویت با ۲۸‌هزار و ۶۲۳‌دلار و امارات با ۱۸‌هزار و ۱۶۹‌دلار به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفته‌اند. درآمد سرانه نفتی ایران نیز در این مدت یک‌هزار و ۱۴۴‌دلار گزارش شده است. میزان درآمد سرانه نفتی سایر کشورها به ترتیب عبارت است از: عربستان ۹‌هزار و ۳۲۲‌دلار، لیبی ۸‌هزار و ۲۶۰‌دلار، آنگولا ۴‌هزار و ۹۶۹‌دلار، ونزوئلا ۲‌هزار و ۱۰۵‌دلار، عراق یک‌هزار و ۹۳۲‌دلار، الجزایر یک‌هزار و ۸۸۶‌دلار، اکوادور ۷۰۳‌دلار، نیجریه ۴۵۵‌دلار و اندونزی ۲۰‌دلار.

درآمد سرانه نفتی ایران در سال گذشته میلادی بالغ بر ۸۷۳‌دلار اعلام شده بود.