70هزار بنگاه آمار بدهند

گروه صنعت و معدن- از این پس تنها واحدهایی در اولویت دریافت تسهیلات قرار می‌گیرند که آمارهای خود را به صورت مستمر در اختیار وزارت صنایع و معادن قرار می‌دهند. این وزارتخانه به تازگی طرح آمارگیری از ۷۰هزار واحد صنعتی را آغاز کرده و طبق گفته مدیرکل دفتر آمار و فرآوری‌‌ داده‌ها تا انتهای سال این برنامه به اتمام می‌رسد. هدف از اجرای این طرح، ترسیم نمایی واقعی از وضعیت تولید، ظرفیت‌ها و ... است.

در ماه گذشته علی‌اکبر محرابیان اعلام کرده بود؛ آن دسته از بنگاه‌های تولیدی که آمارهای تولید خود را به صورت روزانه وارد سامانه طرح ویژه آمارگیری کنند، مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.

به گفته سعید زرندی، از ابتدای آذر ماه تاکنون آمار وضعیت تولید ۴۵۸ شرکت بزرگ صنعتی و معدنی که در ارزش افزوده این بخش تاثیر بالایی دارند، در سامانه مربوط درج شده است.

وی موضوع پایش اطلاعات در صنعت و معدن را از مهمترین و حیاتی‌ترین مقوله‌ها برای دستیابی به آمار تولید کشور برشمرد و بر ضرورت اجرای طرح پایش در صنعت و معدن، به منظور کنترل به روز آمار تولید برای اخذ تصمیمات مرتبط با آنها تاکید کرد.

وی افزود: براساس زمان‌بندی‌های اعلام شده از آذر ماه جاری واحدهای تحت پوشش وزارت صنایع و معادن می‌توانند آمار تولید واحدهای خود را به آدرسtp://imp.mim.gov.ir ارسال تا به صورت خودکار از آنان نیز در طرح آمارگیری تولید ثبت‌نام شود. وی گفت: در صورت اجرای این طرح به دلیل آمار دقیق و به روز، نمای واقعی از ظرفیت تولید بخش صنعت و معدن ارائه می‌شود.