سرپرست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: استفاده از کارت هوشمند گازوئیل محدودیتی برای مصرف‌کنندگان ایجاد نمی‌کند. سید نورالدین شهنازی‌زاده گفت: استفاده از کارت هوشمند نفت گاز به معنای سهمیه‌بندی این سوخت نبوده و موجب افزایش قاچاق این فرآورده نخواهد شد.

شهنازی‌زاده افزود: صاحبان خودروهایی که کارت هوشمند سوخت دریافت نکرده‌اند تا پایان آذر ماه مهلت دارند برای تبدیل پلاک‌های قدیمی به پلاک ملی اقدام کنند که برای جلوگیری از بروز مشکل در سوخت‌رسانی به این خودروها، صاحبان آنها تا پایان ماه جاری می‌توانند با مراجعه به جایگاه‌های عرضه سوخت نفت گاز از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند.

پیرو اخباری که در روزهای اخیر درباره تشکیل بازار سیاه عرضه گازوئیل و نفت سفید در کشور منتشر شده بود، سید نورالدین شهنازی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره اخبار منتشر شده درباره تشکیل بازار سیاه عرضه گازوئیل در نواحی اطراف تهران توضیح داد: به عنوان مدیر سامانه هوشمند سوخت تا کنون خبری درباره تشکیل بازار سیاه عرضه نفت گاز نشنیده‌ام، اما هر جا که اختلاف قیمت وجود داشته باشد، سبب حرکت سودجویان می‌شود که این موضوع نیز تاییدی بر فعالیت کار سامانه هوشمند سوخت است.