مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از مذاکره هم زمان برای توسعه سه میدان نفتی «ریگ، شوروم و دودرو» با شرکت‌های بنیاد مستضعفان و گازپروم روسیه خبر داد. «علیرضا ضیغمی» در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا، با بیان این که تصمیم داریم مذاکرات فوق را با دوشرکت به صورت موازی دنبال کنیم؛ اظهار داشت: هر کدام از مذاکرات که زودتر به نتیجه برسد، توسعه این سه میدان را به آن شرکت واگذار خواهیم کرد.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با بیان این که برای تولید زودهنگام نفت خام از این سه میدان پیش‌بینی ۸ هزار بشکه در روز شده است، گفت: این تولید در فاز دوم توسعه به ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص حجم سرمایه گذاری اولیه برای توسعه سه میدان ریگ، شوروم و دودرو، توضیح داد: باید در این رابطه شرکت‌ها مطالعات کارشناسی خود را تمام کنند و طرح جامع توسعه میدان را ارائه کنند؛ اما برآوردهای اولیه صورت گرفته حاکی از آن است که برای توسعه اولیه سه میدان به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز است.

ضیغمی با تاکید براین که این سه میدان با استفاده از قراردادهای بیع متقابل جدید توسعه می‌یابد، اظهارداشت: وضعیت توسعه و انتخاب پیمانکار این سه میدان تا سه ماه آینده مشخص خواهد شد.مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مورد وضعیت شرکت بنیاد مستضعفان برای توسعه این سه میدان، افزود: در این رابطه بنیاد با یک شرکت روسیه ای شریک است که مطالعات خود را برای توسعه میادین آغاز کرده است.