مجری بزرگترین پروژه استحصال طلا و نقره سراب گفت: برخی از پرسنل بانک تجارت در ۴۸ ماهه گذشته به بهانه‌‌‌های مختلف و بدون هیچ دلیل قانونی، نسبت به ارائه تسهیلات بانکی کارشکنی کرده‌اند. به گزارش خبرنگار موج، غلامرضا نقی‌پور، با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: طرح استحصال طلا و نقره سراب متعلق به بخش خصوصی است و ظرفیت تولید سالانه آن دو تن شمش طلا و ۴۰ تن شمش نقره خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۴۰۰ تن طلای قاچاق وارد کشور می‌‌‌‌شود، اظهار داشت: کارخانه با مدرن‌‌‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات ساخته شده است، به‌طوری‌که می‌‌‌‌تواند طلا از سنگ‌‌‌های سولفوره، اکسیده، لجن‌‌‌های پس مانده معادن، فیلم، زینک و باتری و... استحصال کند.

به گفته «نقی پور» ارزش کل سرمایه‌‌‌گذاری طرح ۷۰۰‌‌‌میلیارد ریال است که قرار بوده ۴۵‌‌‌میلیارد ریال (به صورت ریالی) و ۲۵‌‌‌میلیون یورو (به صورت ارزی) از سوی بانک تجارت به صورت تسهیلات در اختیار پروژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: به رغم انجام امور کارشناسی، فقط ۱۰‌‌‌میلیارد ریال از رقم مذکور پرداخت شده، در حالی‌که تمام کارخانه در رهن بانک است.

مدیرعامل سرمایه‌‌‌گذاری دل‌آسا گفت: در مراحل بعدی تخصیص تسهیلات پیشنهادهایی ارائه شد که این امر، طرح را به بلاتکلیفی کشانده است.