چهارمین جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران با شعار «نوآوری صنعتی- شکوفایی اقتصادی» برگزار شد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، این جشنواره با عنوان نکوداشت استاد مرتضی خلیلی بنیانگذار «گروه صنایع گداختار» از سوی موسسه مطالعاتی هوشمند تدبیر و شبکه خانه‌های صنعت و معدن ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برپا شد. محمدعلی گودرزی، دبیرکل چهارمین جشنواره قهرمانان صنعت ایران اهداف این جشنواره را ایجاد فضای رقابتی برای رشد و توسعه شرکت‌ها و بنگاه‌های صنعتی، تشویق بنگاه‌ها برای انجام عملیات خود ارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل بهبود و مشتری‌گرایی، ایجاد فضای لازم برای تبادل تجربیات موفق بنگاه‌ها، شناخت و به کارگیری و معرفی نخبگان و در نهایت بهره‌گیری از تجارب شرکت‌های برتر در کشور عنوان کرد. وی همچنین ایجاد امید در میان جامعه و تولیدکنندگان، ایجاد انگیزه و تجلیل و تکریم از بزرگان عرصه صنعت کشور را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست. دکتر گودرزی با تشکر و قدردانی از «فرشاد به‌آبادی» بنیان‌گذار جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران بیان کرد: در مجموع از میان تقاضاهای ارسال شده به دبیرخانه، ۲۰ بنگاه صنعتی و اقتصادی به عنوان واحد سرآمد انتخاب شدند.

دبیرکل چهارمین جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران خاطر نشان کرد: روش‌شناسی داوری سال جاری این جشنواره مانند سال‌های گذشته و بر اساس مدل تعالی سازمانی ای.اف.کیو.ام (EFQM) بوده است.

در این جشنواره علاوه بر انتخاب ۲۰بنگاه صنعتی و اقتصادی سرآمد، به ۱۳کارآفرین نمونه لوح‌های تقدیری از سوی وزیر کار و امور اجتماعی اهدا شد.

همچنین در این جشنواره از «وزیر کار و امور اجتماعی» به دلیل ایده آفرینی در گستره بنگاه‌های زودبازده و حمایت همه جانبه از تولید و کارآفرینی در ایران، «رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران» به عنوان یکی از پیشگامان اثربخش صنعت خودرو، «رییس سازمان منطقه آزاد کیش» به پاس ۳۰ سال تلاش در تحول و توسعه صنعت و کارآفرینی، «مدیرعامل گروه صنعتی سدید» به دلیل توسعه اخلاق حرفه‌ای در گستره کسب و کار و «رییس شورای صنایع گاز و لوازم خانگی» به منظور تلاش‌های خستگی‌ناپذیر نام برده و تجلیل شد.

در پایان این مراسم شورای سیاست‌گذاری و علمی چهارمین جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران، دکتر محمد خصوصی، مدیرعامل شرکت گیاه را به عنوان قهرمان قهرمانان صنعت چهارمین جشنواره انتخاب و معرفی کرد.

قهرمان قهرمانان صنعت کشور در بخش گیاه‌پزشکی فعالیت می‌کند و به دلیل ۴۰ سال فعالیت خستگی‌ناپذیر در عرصه تولید کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی و دارو برای دفع آفات دام و غیره، موفق به کسب این عنوان شد. وزیر کار و امور اجتماعی، معاون وزیر صنایع و معادن، رییس کل بیمه مرکزی ایران، رییس خانه صنعت و معدن تهران، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان عرصه صنعت و اقتصاد کشور از جمله حاضران چهارمین جشنواره قهرمانان صنعت و اقتصاد ایران بودند.