عضو کنسرسیوم سازندگان شیرآلات صنعتی گفت: تنها ۱۰ تا ۱۵درصد از شیرآلات و صنایع نفت‌و‌گاز و پتروشیمی در اختیار تولیدکنندگان داخلی است.مرتضی خلیلی، حجم سالانه بازار این نوع تولیدات را ۵۰۰میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۵ تا ۹۰درصد از این تجهیزات از خارج کشور خریداری می‌شود. به گزارش خبرنگار ما، این در حالی است که ایران اکنون ۱۰۰سالگی صنعت نفت را سپری می‌کند، اما بازار شیرآلات صنایع نفت‌و‌گاز و پتروشیمی همچنان وابسته به خارج از کشور است. خلیلی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آتی سهم داخلی به ۳۰درصد ارتقا یابد.

عضو کنسرسیوم سازندگان شیرآلات ایران گفت: چنانچه دولت از تولیدات و تولیدکننده داخلی حمایت کند، در کمتر از پنج سال می‌توانیم تمام نیاز صنعت شیرآلات نفت‌و‌گاز کشور را تامین کنیم.

خلیلی قرار است آذرماه سال جاری در چهارمین جشنواره قهرمانان صنعت کشور (مرکز همایش‌های صداوسیما) به عنوان کارآفرین نمونه مورد تقدیر قرار گیرد.مرتضی خلیلی، آغاز فعالیت گروه تولیدی گداختار را برای تامین تجهیزات صنعت نفت از سال ۱۳۷۷ و پس از انجام دو سال فعالیت تحقیق و توسعه اعلام کرد.