گروه انرژی - به دنبال انتشار اطلاعیه روز گذشته شرکت ملی گاز، رییس روابط عمومی‌‌‌‌‌شرکت ملی گاز گفت: شرکت گاز به منظور بازدارندگی و مدیریت مصرف برای توزیع عادلانه گاز بین همه مردم اطلاعیه هشدار به مشترکان پرمصرف را صادر کرد و ما اختیاری برای قطع گاز نداریم. حسین ربیعیان در گفت‌وگو با فارس درباره اظهار نظر برخی مبنی بر غیرقانونی بودن قطع گاز مشترکان پرمصرف از سوی شرکت‌های ملی گاز گفت: اطلاعیه هشدار مشترکان پرمصرف به منظور بازدارندگی و مدیریت مصرف صورت گرفت و ما اختیاری برای قطع گاز نداریم و این موضوع عمدتا ناظر بر بخش دولتی است.

وی تصریح کرد: ما تنها برای مشترکانی که قبض خود را پرداخت نکنند، در صورت نیاز اقدام به قطع گاز آنها می‌کنیم که با وجود اختیار قانونی تاکنون چنین اقدامی‌‌‌‌‌صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: این اطلاعیه صرفا یک هشدار بوده تا مردم نسبت به صرفه‌جویی در مصرف گاز اقدام کنند و یک عمل پیشگیرانه محسوب می‌‌‌‌‌شود.

ربیعیان تاکید کرد: وزیر نفت طی نامه‌ای در راستای ابلاغیه معاول اول رییس جمهور، به وزرا و استانداران سراسر کشور از آنان خواست سیستم گرمایشی دستگاه‌های دولتی را از ۱۵ آذر به منظور صرفه‌جویی در مصرف گاز فعال کنند.

وی اضافه کرد: سازمان‌های دولتی پرمصرف در صورت عدم رعایت الگوی مصرف با قطع گاز مواجه می‌شوند.