بانک‌ها قائم‌مقام جدید معادنکاران بد حساب

گروه صنعت و معدن- بانک‌ها، قائم‌مقام معادن می‌شوند. این توافقی‌ است که معدنکاران با سیستم بانکی انجام داده‌‌اند. بر این اساس، آن دسته از فعالان معدنی که در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی، تعلل ورزند، سند (پروانه بهره‌برداری) آنها در رهن بانک باقی می‌ماند. به گزارش خبرنگار ما، به تازگی با پادرمیانی وزارت صنایع و معادن، معدنکاران به سیستم بانکی اطمینان داده‌‌اند در صورت بدحسابی، بانک، قائم‌مقام معدن مربوطه شود.

این اقدام پیشگیرانه، با هدف جلب اعتماد سیستم بانکی به معادن صورت گرفته است. چنین اقدامی از سوی وزارت صنایع و معادن نیز تائید شده و آن طور که گفته می‌شود، این موضوع پیشنهاد فعالان معدنی بوده است تا راه برای ارائه تسهیلات بانکی به معادن، هموار شود. وزارت صنایع و معادن نیز همزمان در حال زدودن غبارهایی است که اکنون بر فضای این بخش شکل گرفته است. طوری که نظارت بر فعالیت‌های این حوزه را در ماه‌های اخیر شدت بخشیده تا مانع تحرک آن دسته افرادی شود که تنها برای اخذ تسهیلات یا بورس‌بازی (خرید و فروش پروانه) وارد بخش معادن شده‌اند و هیچ نوع فعالیت تولیدی نداشته‌اند.

۳۴۰ پروانه در آستانه ابطال یک مقام آگاه در این باره خبر داد که همزمان با انجام بازرسی از معادن مشخص شده تعدادی از دارندگان پروانه‌های معدنی در فعال کردن آن ناحیه، تعلل ورزیده‌اند. پیش‌تر نیز معاون تاکید کرده بود، تعلل بیش از ۶ ماه باعث ابطال پروانه فعالیت می‌شود. در این میان تاکنون ۳۴۰ معدن شناسایی شده‌اند که پروانه آنها در آستانه ابطال قرار دارد.