برنا - شرکت «کرسنت» امارات متحده عربی اعلام کرد قرارداد واردات گاز ایران که بارها به تاخیر افتاده، «به زودی» وارد عملیات اجرایی خواهد شد. غلامحسین نوذری، وزیر نفت ایران پیش از این در ماه سپتامبر گفته بود که ایران در حال ساخت تاسیساتی برای استفاده از این گاز در بازار داخل است مگر آن که قیمت پیشین توافق شده با شرکت «کرسنت» افزایش یابد.

گزارش‌ها حاکی است، شرکت کرسنت نخست قرارداد خرید گاز با شرکت ملی نفت ایران «NIOC» را در سال ۲۰۰۱ امضا کرده بود اما از آن پس بهای

تولیدات هیدروکربوری به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

«مجید جعفر»، مدیر اجرایی شرکت کرسنت، در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز در حاشیه برگزاری فراخوان سرمایه‌گذاری در خاورمیانه گفت: ایران از زمان تعیین شده برای ساخت تاسیسات صادرات گاز به امارات ۳ سال عقب‌تر است اما امارات از سال ۲۰۰۵ آماده دریافت گاز از ایران بوده است.

وی افزود: ما مطمئنیم که شرکت NIOC با ۱۰۰ سال تجربه و اعتبار بین‌المللی که هیچ گاه سابقه‌ای در نقض یک قرارداد بین‌‌المللی نداشته است، به تعهدات خود پایبند خواهد ماند. وی در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز در مورد زمان آغاز صادرات گاز از ایران به امارات گفت: ما امیدواریم به زودی پس از تکمیل زیرساخت‌های لازم صادرات گاز در ایران، این عملیات آغاز شود.