گروه صنعت و معدن- جلوگیری از آسیب‌های تجاری و سیاسی و گفت‌وگوهای مستقیم و دادن مشاوره صحیح به دولتمردان از جمله مهم‌ترین وظایفی است که برای خانه‌های شیر در سطح بین‌المللی تعریف شده است. مهندس مهرنوش امجدی گلپایگانی، عضو دبیرخانه فدراسیون بین‌المللی شیر با بیان این مطلب در مورد وظایف و خدماتی که می‌توان به فعالان این عرصه ارائه کرد، افزود: کمک به قانونگذاران برای تدوین قوانین مناسب برای صنعت شیر، تامین اطلاعات آماری از صنعت لبنیات و نمایندگی صنعت شیر کشور در سطوح ملی، ناحیه‌ای و جهانی از جمله خدماتی است که خانه شیر می‌تواند ارائه کند.

امجدی گلپایگانی با اشاره به اینکه این تشکل مکانی برای افزایش سلامت جامعه از طریق متخصصان تغذیه عضو آن می‌باشد، گفت: خانه شیر علاوه بر اینکه در مواقع بروز بحران در صنعت شیر می‌تواند وظیفه مدیریت بحران را برعهده بگیرد، می‌تواند به عنوان یک بازوی بازاریابی برای صنعت شیر کشور عمل کرده و در این راستا سبب افزایش مصرف شیر و محصولات لبنی نیز شود.

وی از خانه شیر به عنوان مکانی برای شنیدن صدای فعالان صنعت شیر کشور یاد کرد و افزود: خانه شیر محلی برای جمع‌آوری اطلاعات و نتایج تحقیقات علمی از سراسر دنیا در رابطه با شیر و فرآورده‌های شیری و انتقال آن به صنعت لبنیات کشور است و از این طریق فعالان این صنعت و متخصصان علوم تغذیه، سلامت و مصرف‌کنندگان از آخرین اطلاعات علمی روز دنیا بهره‌مند می‌شوند.

امجدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه از طریق تحقیق بازار و مشتری و آنالیز اطلاعات و داده‌ها باید تولید محصولات لبنی افزایش یابد، افزود: خانه شیر محل مناسبی برای ساماندهی واردات و صادرات محصولات لبنی و آغازی برای ورود این صنعت به WTO است.