بیش از ۲۵۰ طرح صنعتی استان تهران برای بهره‌گیری از اعتبارات سرمایه در گردش طرح آمایش صنعت به وزارت صنایع و معادن و بانک‌های صنعت و معدن و ملت ارسال و ابلاغ شد. محدرضا مس‌فروش رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران روز گذشته با اعلام این خبر گفت: از این تعداد، حدود ۷۰ طرح واجد شرایط اعطای تسهیلات بالای یک میلیارد تومان به وزارت صنایع و معادن و باقیمانده طرح‌ها برای واحدهای متقاضی زیر یک میلیارد تومان سرمایه در گردش به ۲ بانک صنعت و معدن و ملت ارسال شده است.

وی افزود: اعتبارات طرح آمایش در واقع به عنوان اعتبارات جایگزین بنگاه‌های زودبازده طرح‌های معوق سال ۸۶ که موفق به دریافت تسهیلات زودبازده نشده‌اند، معرفی گردیده است.

به گفته مس فروش، طرح آمایش صنعت به عنوان طرح توسعه متوازن و متعادل کشور شناخته شده که در واقع جبران‌کننده طرح‌های عودت داده بنگاه‌های زودبازده واحدهای صنعتی واجد شرایط است که برای اخذ تسهیلات سرمایه در گردش و احیا و راه‌اندازی طرح‌های توسعه اختصاص یافته است.

رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران، با بیان اهداف و ویژگی‌های دیگر طرح آمایش صنعت گفت: رشد اقتصادی بالا و متکی به توسعه صنعتی و متوازن کشور، تقویت سهم صنعت با فن‌آوری پیشرفته و ارزش افزوده بالا در بخش صنعت، افزایش بهره‌وری کاهش وابستگی و کاهش نرخ بیکاری و تورم از جمله این دستاوردها است.

پیشنهاد سازمان صنایع و معادن استان تهران برای اختصاص سرمایه در گردش طرح آمایش صنعت واحدهای زیر یک میلیارد تومان در اولین مرحله بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده و به بانک‌های صنعت و معدن و ملت ابلاغ شده است.