مدیر عامل سازمان توسعه برق ایران با بیان اینکه در برنامه چهارم بیش از ۷‌میلیارد دلار در صنعت برق سرمایه‌گذاری شده است، گفت: میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از سوی دولت در صنعت برق طی سه سال گذشته ۱۲هزار‌میلیارد تومان بوده است. اگر چه برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز باید سالانه ۵/۲میلیارد یورو سرمایه‌گذاری صورت گیرد. به گزارش فارس محمد بهزاد با بیان اینکه در دولت قبلی بیش از ۵‌هزار‌میلیارد تومان در صنعت برق سرمایه‌گذاری صورت گرفته گفت: در صنعت برق بر حسب دلار در برنامه دوم توسعه ۶‌میلیارد دلار، در برنامه سوم توسعه ۲/۶‌میلیارد دلار و در برنامه چهارم و دوره دولت نهم ۷/۷‌میلیارد دلار در امر تولید سرمایه‌گذاری شده است.

وی در خصوص ظرفیت شبکه برق کشور تا پایان چشم‌انداز ۲۰ ساله (۱۴۰۴) کشور گفت: ظرفیت شبکه برق کشور تا پایان چشم‌انداز ۲۰ ساله (۱۴۰۴) با رشد ۷‌درصدی به ۱۵۹‌هزار مگاوات خواهد رسید.

بهزاد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها نشان می‌دهد که سالانه باید حدود ۵/۲‌میلیارد یورو در صنعت برق سرمایه‌گذاری شود تا به طور میانگین ۵‌هزار مگاوات برق وارد مدار شود؛ بنابراین چنانچه این برنامه تا پایان چشم‌انداز ۲۰ ساله اجرا شود ، ضریب ذخیره نیروگاهی کشور ۱۷‌درصد می‌شود.