گروه صنعت و معدن- دو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس حذف یارانه انرژی صنعت را در کوتاه‌مدت زیان‌بار خواندند، اما تاکید کردند آثار بلندمدت این برنامه اثر مطلوبی بر تولید خواهد داشت. مخبر کمیسیون صنایع گفت: حذف یارانه انرژی قدرت رقابت را در کوتاه‌مدت از صنایع می‌گیرد.علی‌اصغر یوسف‌نژاد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج افزود: با توجه به این که شرایط عمومی‌کشور به سمت واقعی شدن قیمت‌ها پیش می‌رود، این طرح در بلندمدت آثار مطلوب خود را نشان می‌دهد.وی افزود: حامل‌های انرژی صنعت بین ۸ تا ۱۲درصد در قیمت تمام شده محصولات تاثیر دارند و روشن است که این اقدام برای رقابت صنایع تبعات سوء خواهد داشت.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه این طرح در کمیسیون صنایع در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: در این کمیسیون جلساتی با حضور وزرای صنایع، نفت و نیرو برگزار شد که نتیجه آن‌ها در آینده اعلام می‌شود. وی اضافه کرد: حذف یارانه انرژی و واقعی شدن قیمت‌ها موجب می‌شود انرژی به صورت متعادل‌تری توسط صنایع به مصرف برسد.

از سوی دیگر، عزیز اکبریان، عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان این مطلب گفت: برای اجرایی شدن این طرح باید تمام جوانب سنجیده شود.وی افزود: در صورتی که یارانه انرژی حذف شود، تولید با قیمت بیشتری صورت می‌گیرد و به زیاندهی واحدهای تولیدی می‌انجامد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی‌ واقعی شدن قیمت‌ها را سبب افزایش قیمت تمام شده محصولات تولیدی دانست و خاطرنشان کرد: این طرح باید کارشناسی و طوری تنظیم شود که نه به بخش صنعتی کشور آسیب وارد شود و نه منابع انرژی به هدر رود.وی با طرح این سوال که با وضع کنونی صنایع، ما به التفاوت قیمت انرژی چگونه باید پرداخته شود، ادامه داد: پس از اجرای این طرح دولت باید مجوز افزایش قیمت به تولیدکنندگان ارائه کند.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح باید با جمع‌بندی نظر تولیدکنندگان و مسوولان اجرایی به یک جمع‌بندی اصولی رسید.