معاون وزیر صنایع با بیان اینکه ۸۵‌درصد صنایع کشور از سرمایه‌گذاری جدید اشباع شده است، گفت: براساس نیاز سنجی‌های صورت گرفته فقط در ۱۵‌درصد از صنایع کشور از جمله فولاد ،صنایع معدنی و پتروشیمی بالادستی نیاز به سرمایه‌گذاری جدید وجود دارد. «محمد جعفر دانش مارنانی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا، با تاکید بر جلوگیری از اجرای طرح‌های تکراری و اشباع شده در صنایع گفت: برای جلوگیری از این امر متقاضیان سرمایه‌گذاری در صنایع باید در ابتدا توجیه فنی، اقتصادی طرح خود را به وزارت صنایع ارائه دهند.

معاون امور صنایع وزارت صنایع با بیان اینکه نیازی به سرمایه‌گذاری جدید در ۸۵‌درصد از صنایع وجود ندارد، افزود: هم‌اکنون ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در صنایعی چون پتروشیمی بالادستی، میان دستی و پایین دستی، صنایع معدنی بزرگ همانند فولادسازی، صنایع‌های تک و نانو تکنولوژی وجود دارد. دانش مارنانی نیاز سالانه صنایع به تسهیلات را ۲۵هزارمیلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سیاست دولت و بانک مرکزی در ارائه تسهیلات به بخش‌های صنعت و کشاورزی است که امیدواریم با طراحی و تصمیمات جدید بانک مرکزی به مرور به وضع مطلوب برسیم.

معاون امور صنایع وزارت صنایع با اشاره به اشباع کارخانه‌های برخی از صنایع اظهار داشت: برای نمونه هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ کارخانه تولید آب معدنی در دست احداث است؛ این درحالی است که تولید کمتر از ۶۰هزار آب معدنی در ساعت غیر اقتصادی است. به اعتقاد وی، برای اقتصادی شدن تولید آب معدنی در کشور حداقل ۲برند کافی است و در غیر این صورت تولید مزیت خود را از دست می‌دهد.