هر ایرانی روزانه یک‌کیلو آشغال ۲۵تومانی تولید می‌کند

تنها ۵ تا ۱۰درصد از زباله‌های تولید شده در کشور بازیافت صنعتی می‌شود.احمد صراحی دبیرکل اتحادیه صنایع بازیافت ایران که در نخستین جلسه مطبوعاتی این تشکل سخن می‌گفت، اظهار داشت: این رقم در کشورهای توسعه‌یافته حتی به ۸۰درصد هم می‌رسد.

غلامی، رییس هیات‌مدیره این اتحادیه نیز تعداد واحدهای تخصصی در صنعت بازیافت را ۲۱۰۰واحد اعلام و تصریح کرد: با احتساب واحدهای کوچک این رقم به ۱۵هزار می‌رسد.

وی ادامه داد: در زباله ۶۰نوع ماده قابل بازیافت وجود دارد که ۳۰درصد آن ماده خشک و مابقی ماده ‌تر است.رییس هیات‌مدیره این اتحادیه گفت: سرانه تولید زباله هر ایرانی در روز به طور متوسط یک کیلو است که حداقل ارزش آن ۲۵تومان است که این عدد در برخی زباله‌ها تا ۳۵۰تومان هم می‌رسد. تمدید مهلت استفاده از حق تقدم «سیمان خواف»

موج- مهلت استفاده از حق تقدم سیمان مجد خواف (سهامی عام) تا ۳۰ آذرماه سال‌جاری تمدید شد.

محمد مهدی ساعدی مدیرعامل شرکت سیمان مجد خواف، با اعلام این خبر افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر سهامداران، هیات‌مدیره این شرکت با تمدید مهلت استفاده از حق تقدم موافقت کرده است.وی اظهار داشت: در این مرحله شرکت براساس قوانین جاری فقط می‌تواند به سهامداران اولیه خود و به قیمت هر سهم یک هزار ریال سهام واگذار کند.ساعدی در خصوص خریداری سهام از سوی غیر سهامداران بیان کرد: پس از پایان مهلت ارائه حق تقدم به سهامداران اولیه یعنی پس از ۳۰ آذرماه ۸۷ و بعد از قیمت گذاری سهام این شرکت از سوی مراجع ذی‌ربط، اطلاعیه فروش سهام در سطح گسترده منتشر خواهد شد و هموطنان می‌توانند به میزان دلخواه با بهای کارشناسی شده جدید، سهام خریداری کنند.

مدیرعامل سیمان مجد خواف در خصوص نحوه خرید سهام توسط سهامداران اولیه شرکت، اضافه کرد: سهامدارن اولیه شرکت سیمان مجد خواف می‌توانند با مراجعه به تمام شعب بانک‌های صادرات در سراسر کشور سهام خریداری کنند.