رییس هیات عامل سازمان توسعه‌ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از احداث نیروگاه توسط واحدهای صنایع معدنی بزرگ خبر داد و گفت: با توافق وزارت نیرو قرار است چند نیروگاه در مناطق مختلف کشور احداث شود. احمدعلی هراتی‌نیک در گفت‌و‌گو با ایرنا، افزود: با احداث این نیروگاه‌ها چهار هزار مگاوات برق تولید و وارد شبکه توزیع برق سراسری کشور می‌شود، لذا کارخانه‌ها می‌توانند در جایی که نیاز باشد از آن استفاده کنند.

برنامه احداث این نیروگاه‌ها نخستین بار در مراسم افتتاح گندله‌سازی اردکان توسط وزیر صنایع و معادن اعلام شد. به گفته وزیر، نخستین نیروگاه این بخش نیز در اردکان راه‌اندازی می‌شود. هراتی نیک با اشاره به تاثیرات منفی قطعی برق بر صنعت کشور، گفت: برق حیات صنعت است و با احداث این نیروگاه‌ها سعی داریم بخشی از فشارهای وارده بر وزارت نیرو را کاهش دهیم. معاون وزیر صنایع و معادن، مجری طرح‌های نیروگاهی ایمیدرو را شرکت مپنا معرفی کرد و افزود: ایمیدرو خواستار اجرای این طرح‌ها طی ۲۴ ماه شده، ولی مپنا قول ۲۴ تا ۳۶ ماه را داده است.

هراتی‌نیک در مورد تامین هزینه‌های احداث این نیروگاه‌ها، گفت: هزینه مورد نیاز احداث این نیروگاه‌ها توسط واحدهای صنعتی بزرگ مانند فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، شرکت صنایع مس، چادرملو و ... تامین خواهد شد.