انرژی‌سنجی صنایع از آذرماه

ایسنا- معاون وزیر صنایع و معادن از اجرای طرح انرژی‌سنجی واحدهای صنعتی خبر داد.

مرتضی تمدن افزود: این طرح از آذرماه امسال در سراسر کشور اجرا می‌شود. به گفته وی دولت در نظر دارد با بررسی آثار حذف یا تعدیل یارانه‌های سوخت در صنایع، میزان انرژی مورد نیاز صنایع را مشخص کند.

به نوشته خبرنگار دنیای اقتصاد، هفته گذشته وزیر صنایع و معادن نیز خبر داد در زمان کوتاهی مصرف انرژی در این بخش را ممیزی می‌کنیم.

وی گفت که زمان تغییر ریل سیاستگذاری انرژی در صنعت فرا رسیده است. به اعتقاد محرابیان صنایع تاکنون از انرژی تقریبا رایگان استفاده می‌کرده‌اند. قیمت صادرات گاز در اولویت دوم

گروه انرژی - به‌دنبال گفت‌و‌گوی نماینده رییس‌جمهوری در خط لوله صلح با یک روزنامه هندی، خبرگزاری در تهران با ترجمه متن کامل این مصاحبه، به نقل از رحیم مشایی اعلام کرد: «قیمت بر سر فروش گاز ایران به هندوستان موضوع بزرگی نیست و باید موضوع هرچه زودتر حل و فصل شود.

ما در مورد آن به توافق خواهیم رسید و ...»به گزارش مهر وی در گفت‌و‌گو با روزنامه «هندو» موضوع اصلی را نهایی‌سازی این طرح دانست و افزود: از آنجا که صدور گاز یک موضوع درازمدت است، آن را باید مطابق قیمت بازار اصلاح کرد. موضوع نهایی‌سازی این طرح است و نه قیمت.

«وزیر» به دنبال برخورد با تبلیغ کولرگازی

وزیر نیرو از تبلیغ کولرگازی خارجی‌ها در بیلبوردهای پایتخت انتقاد کرد و گفت: در شرایط سختی که از نظر کمبود برق بر ما می‌گذرد تابلوهای تبلیغاتی با ۱۰ پروژکتور کولر گازی کشورهای خارجی را تبلیغ می‌کنند و ما هیچ ابزاری برای برخورد با آنها را نداریم.

به گزارش برنا، پرویز فتاح با اعلام این خبر گفت: به سفیر کشوری که کولر گازی آنها را در شرایط کمبود برق تبلیغ می‌کنیم، گفتم که بیشترین خدمت را صنعت برق ایران برای شما انجام داده و باید به ما جایزه دهید.

کلنگ «آناهیتا» به زمین خورد

ایسنا- کلنگ ساخت پالایشگاه نفتی آناهیتا با ظرفیت پالایش روزانه ۱۵۰هزار بشکه نفت به زمین زده شد

.مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای ساخت این پالایشگاه بیش از سه‌میلیارد دلار سرمایه احتیاج است. محمدرضا نعمت‌زاده افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است این پالایشگاه در نیمه دوم سال ۱۳۹۱ وارد مدار فعالیت شود.

افتتاح فولاد غدیر ایرانیان آذر۸۸

پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان از مرز ۳۱‌درصد گذشت. اسداله فرشاد - مجری احداث کارخانه آهن و فولاد غدیر ایرانیان - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: کلیه خطوط اعتباری داخلی و خارجی این پروژه گشایش شده و تجهیزات خارجی نیز از کشورهای اروپایی در حال حمل به سمت محل احداث کارخانه است. وی افزود: آغاز این پروژه از ابتدای تیرماه سال گذشته بوده و امیدواریم تا آذر سال آینده به بهره‌برداری برسد.