گروه صنعت و معدن- معاون وزیر صنایع و معادن، حضور تعداد زیادی از صنایع در کشور را به نفع اقتصاد کشور ندانست و تاکید کرد: معتقدم در این استراتژی اشتباه کرده‌ایم. معاون امور صنایع این وزارتخانه با ارائه توضیحات خود در این باره تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵هزار و ۴۹۰کارخانه پروانه فعالیت خود را از وزارت صنایع و معادن گرفته‌اند، اما ای کاش هزار کارخانه با تولید انبوه داشتیم.

جعفردانش مارنانی تاکید کرد: ما نباید اجازه ایجاد صنایع تکراری را می‌دادیم. وی از برنامه عرضه کالا با برند ایرانی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز سخن گفت، اگرچه تاکید بر برند ایرانی از سه سال پیش توسط وزیر پیشین صنایع و معادن مطرح شده ولی تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است.

دانش با تاکید بر اهمیت جایگاه تولید انبوه در اقتصادهای بزرگ دنیا اظهار کرد: در سال‌های قبل از انقلاب بیش از چهار‌هزار و ۵۰۰ صنعت ایجاد شده که در حال حاضر به ۱۰‌هزار صنعت رسیده است، اما ای کاش تعداد آنها ۱۰ صنعت بود، اما حجم تولیدشان با ۱۰‌هزار صنعت برابری می‌کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنایع با بیان اینکه استراتژی صنعتی کشوری مثل مالزی تولید انبوه بوده و در اروپا تکنولوژی مطرح است؛ تاکید کرد: استراتژی کشورمان باید حرکت به سمت تکنولوژی و استفاده از فن‌آوری نانو در صنایع باشد تا به تولید انبوه دست یابیم تا شاهد کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت تولیدات و ایجاد فضای رقابتی واقعی باشیم.

اجاره ۹۹ساله «برند»

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند برای عرضه برند (نشان تجاری معتبر) تولیدات مزیت‌دار صنایع کشور تحت اجاره ۹۹ ساله در اختیار صنایع قرار می‌گیرند.

وی در نخستین گردهمایی صادرکنندگان و اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان با تشریح آسیب‌شناسی صنایع نساجی و پوشاک کشور از ایجاد پنج اتاق فکر در وزارت صنایع برای بررسی صنایع و تولیدات مزیت‌دار خبر داد. دانش گفت: ۹۸‌درصد از اعضای اتاق‌های فکر وزارت صنایع را فعالان بخش‌خصوصی در صنعت تشکیل می‌دهند. وی گفت: همکاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید به گونه‌ای باشد که در صنایع مزیت‌دار برندهایمان از تعداد انگشتان دست بیشتر نشود و در مرحله اول اگر در مالکیت ادغام نمی‌شویم در برندسازی ادغام شویم. البته بر همین اساس نیز برند پوشاک در اتاق فکر نساجی وزارت صنایع مطرح شد و قرار است یک سبد کامل از سبد پوشاک شامل کفش، کت و شلوار، پیراهن و غیره ایجاد شده و چند کارخانه کنار هم قرار گیرند و تحت نام واحد محصولات خود را به بازار عرضه کنند.