رکورد پنج ساله کارخانه فولاد خوزستان برای دومین بار پیاپی طی ده روز گذشته شکسته شد. به گزارش روابط‌عمومی این شرکت، کارخانه گندله‌سازی شماره یک این شرکت در روز چهارشنبه شانزدهم مرداد ماه بالغ بر ۱۱هزار و ۴۷۲تن گندله آهن تولید کرد و بدین ترتیب برای بار دوم رکورد تولید روزانه خود را پس از پنج سال بهبود بخشید. مهندس حمید نیک‌بخش، مدیر گندله‌سازی گفت: کاهش توقفات به گونه‌ای بوده است که در ماه‌های اخیر براساس آمارهای دفتر برنامه‌ریزی تولید میزان توقفات کارخانه طی چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حداقل ۳۴درصد کاهش یافته و این امر تاثیر بسزایی در رکوردهای جدید تولید گندله اکسید آهن بر جای گذاشته است. وی اظهار امیدواری کرد: با ادامه این روند کارخانه گندله‌سازی شرکت شرکت فولاد خوزستان به تمامی اهداف برنامه‌ای خود در سال‌جاری دست یابد.

زمزم شماره دودر یک قدم راه‌اندازی

با روشن شدن مشعل‌های ریفرمر در کوره زمزم شماره دو شرکت فولاد خوزستان، بزرگترین کارخانه احیای مستقیم کشور در شمارش معکوس راه‌اندازی قرار گرفت.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد خوزستان، هم‌زمان با آغاز اعیاد بزرگ شعبانیه در روز پنج‌شنبه هفدهم مرداد ماه مشعل‌های گازی دستگاه ریفرمر در کوره احیای مستقیم زمزم شماره ۲ این شرکت روشن شد تا این کارخانه فعالیت خود را برای تولید سالانه یک‌میلیون تن آهن اسفنجی در سال طی دو ماه آینده آغاز کند. بر پایه این گزارش، مرحله مذکور شروع راه‌اندازی گرم در کارخانه احیای مستقیم زمزم است که در آخرین مراحل تکمیل نصب تجهیزات در این کارخانه صورت می‌گیرد.با راه‌اندازی این کارخانه امکان افزایش ظرفیت تولید در شرکت فولاد خوزستان تا مرز سه‌میلیون و ششصد‌هزار تن فولاد در سال فراهم می‌شود. دستگاه ریفرمر بخشی از کارخانه احیای مستقیم در کارخانجات فولادسازی است که وظیفه آن شکستن گاز طبیعی یا گاز شهری و تولید گاز احیایی است که این مهم در محفظه بزرگ ریفرمر در حرارت بالا و در مجاورت کاتالیست نیکل صورت می‌گیرد.