گروه صنعت و معدن- طرح گندله‌سازی اردکان امروز با حضور وزیر صنایع و معادن به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ما، بعدازظهر امروز علی‌اکبر محرابیان طرح ۴/۳میلیون تنی گندله‌سازی اردکان را به طور رسمی افتتاح می‌کند. این پروژه به عنوان یکی از طرح‌های شرکت سنگ‌آهن چادرملو محسوب می‌شود و در مجاورت شهرستان اردکان واقع شده است. گندله‌سازی اردکان که هم‌اکنون بزرگ‌ترین کارخانه تولید این ماده معدنی به شمار می‌آید، از ماه‌ها پیش فعالیت آزمایشی خود را آغاز کرده است.

مواد مصرفی (کنسانتره سنگ‌آهن) این کارخانه از معدن چادرملو تامین می‌شود. تکنولوژی ساخت این کارخانه مربوط به کوبه‌استیل ژاپن است، اما با مشارکت پیمانکاران ایرانی به اجرا درآمده است.

گزارش روابط عمومی وزارت صنایع و معادن نیز حاکی است: این طرح با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد و ۷۵۵میلیون ریال و ۸۳ میلیون دلار زمینه اشتغال مستقیم ۳۰۰نفر و اشتغال غیرمستقیم ۳هزار نفر را ایجاد می‌کند.

طرح گندله‌سازی اردکان توسط شرکت صنعتی و معدنی چادرملو و کنسرسیومی از شرکت‌های ژاپنی، سوئیس و اسپانیا اجرا شده است. این طرح در شهرستان اردکان استان یزد واقع شده و تولیدات آن مورد استفاده کوره‌های تولید آهن اسفنجی مورد نیاز واحدهای فولادسازی به روش احیای مستقیم است.