مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: هم‌اکنون در مناطق نار و کنگان پنج دکل به صورت همزمان در حال حفاری چاه‌های گازی هستند. علیرضا ضیغمی، در گفت‌وگو با «شانا» افزود: به دلیل کمبود آب آشامیدنی در مناطق نار و کنگان، شرکت نفت مناطق مرکزی آب مورد نیاز دکل‌های حفاری را از دریا تامین می‌کند. وی درباره راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار نار تاکید کرد: تاکنون با وجود محدودیت‌های بین‌المللی توانسته‌ایم کالاها و کمپرسورهای مورد نیاز این پروژه را از خارج و داخل تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به پیشرفت فیزیکی ۸۵‌درصدی ایستگاه تقویت فشار گاز نار اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این ایستگاه تقویت فشار در اوایل فصل زمستان از افت ۱۵ تا ۲۰میلیون مترمکعبی در منطقه نار جلوگیری می‌شود. ضیغمی گفت: بر اساس تکلیفی که در بهمن ماه سال گذشته به عهده شرکت نفت مناطق مرکزی گذاشته شده است، می‌بایست برای این کار ۱۷ حلقه چاه جدید با تاسیسات جدید احداث شود و هم‌اکنون بر روی ۹ چاه دکل وجود دارد و ظرف دو هفته آینده کار حفاری دو چاه به اتمام خواهد رسید.

ذخیره سوخت

از سوی دیگر رییس سازمان صنایع و معادن استان تهران نیز گفت: واحدها و کارخانجات صنعتی با مخزن‌‌سازی و ساخت تجهیزات مخازن از همین امروز اقدام به ذخیره سوخت خود برای زمستان کنند. محمدرضا مس فروش در بازدید از یک واحد تولید آجر در شهر تهران و ارائه این پیشنهاد به کارخانه‌داران گفت: در صورت پیش‌بینی و ذخیره‌سازی کامل سوخت واحدها، قبل از آذرماه و در سه ماه زمستان کمبود سوخت احتمالی نخواهیم داشت. وی ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی مناطق جدید گازی در کشور و تسریع در پروژه‌های گازرسانی به کارخانجات صنعتی بحران سوخت زمستانی در این ایام نیز مرتفع شود.

وی ادامه داد: قطع برق کارخانجات در تابستان امسال با تفاهم وزارت صنایع و معادن با وزیر نیرو به حداقل رسیده و امیدواریم که این مشکل به طور کلی مرتفع شود.