دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: تنظیم بازار و کنترل قیمت سیمان کشور از اول مردادماه توسط کارگروه ویژه تنظیم بازار استان‌ها آغاز شد.

محمد حسن پورخلیل در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این کار گروه با هدف تامین و توزیع سیمان مورد نیاز استان‌ها و همچنین تنظیم بازار سیمان کشور با حضور مدیران عامل شرکت‌های سیمانی استان‌ها و مدیران سازمان‌های بازرگانی و صنایع و معادن استان‌ها تشکیل شده است. وی افزود: کارگروه تنظیم بازار سیمان متناسب با شرایط و نیاز استان‌ها به سیمان میزان سهمیه هر بخش را تعیین می‌کنند و در صورت لزوم تغییراتی را در سهمیه‌ها ایجاد می‌کنند تا تعادل لازم در بازار سیمان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: سعی شده سیمان به میزان کافی در اختیار مردم قرار گیرد و نیاز طرح‌های عمرانی و سیمان‌بر نیز به موقع تامین شود.

به گفته وی، در کارگروه تنظیم بازار سیمان استان‌ها، مدیرعامل بزرگترین شرکت سیمانی استان حضور دارد که وی به عنوان دبیرگروه مسوولیت ویژه‌ای را بر عهده خواهد داشت.

پورخلیل در ادامه از عرضه مستقیم سیمان توسط تعدادی عوامل فروش تعاونی مصالح فروشان به منظور تامین نیازهای فوری و با حجم کم مردم خبرداد و گفت: اسامی این عوامل فروش یک‌شنبه و سه‌شنبه هر هفته از طریق تعاونی مصالح فروشان تهران اعلام می‌شود. به گفته وی، قیمت فروش هر کیسه ۵۰کیلویی سیمان در کشور براساس هزینه حمل و بارگیری بین سه‌هزار و ۲۵۰ تا سه‌هزار و ۵۵۰ تومان است.

دبیر انجمن سیمان در مورد قیمت فروش سیمان در بازار آزاد نیز گفت: در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در بازار آزاد تهران پنج‌هزار و ۳۰۰ تا شش‌هزار تومان است.

به گفته وی، متوسط قیمت هر تن سیمان فله تیپ یک در بازار آزاد استان تهران ۹۲‌هزار تومان، استان گیلان ۱۰۲‌هزار تومان، استان خراسان رضوی ۸۵‌هزار تومان، اصفهان ۸۱‌هزار تومان و ساری ۸۳‌هزار تومان است.

وی ادامه داد: قیمت هر تن سیمان در استان‌های کم مصرف از جمله ایلام، لرستان، فارس و کرمان نیز نزدیک به ۶۵‌هزار تومان است.

وی در پایان با اشاره به بحث‌های مطرح شده مبنی بر ورود سیمان به بورس کالا در آینده‌ای نزدیک گفت: در حال حاضر ورود سیمان به بورس در دستور کار انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و دولت قرار ندارد.