روز یکشنبه ۲۳تیر ماه خبری با تیتر «تعرفه واردات پنبه برای نساجان؛ ۴درصد» در این صفحه درج شد که بر مبنای این خبر صاحبان صنایع نساجی امسال می‌توانند به اندازه کمبودی که در زمینه تولید پنبه در کشور وجود دارد، پنبه را با تعرفه ۴درصد وارد کنند. در این راستا انجمن صنفی صنایع پنبه‌پاک‌کنی خراسان توضیحی را به روزنامه فرستاده‌اند که در زیر می‌آید.

ضمن تکذیب خبر صفحه ۳ صنعت و معدن روزنامه شماره ۱۵۶۹ مورخه ۲۳/۴/۸۷ به استحضار می‌رساند، کمیسیون ماده ۱ در مورد تعرفه واردات پنبه هنوز تشکیل نشده است و در صورت تشکیل، مصوبات کمیسیون ماده ۱ بدون حضور تولیدکنندگان پنبه هیچ گونه مشروعیتی نخواهد داشت.

انشاءا... در صورت تشکیل کمیسیون ماده ۱ و دعوت از این انجمن به عنوان تولیدکننده ۶۰درصد پنبه کشور، دفاع لازم از تولیدکنندگان زحمت‌کش پنبه به عمل خواهد آمد و از شلیک آخرین تیر بر پیکره تازه جان گرفته صنعت پنبه جلوگیری به عمل خواهد آمد.

انتظار می‌رفت متولی پنبه کشور در جلسه سه جانبه صنایع، جهاد کشاورزی و انجمن نساجی، برای بقای این محصول اساسی و استراتژیک و استثنایی، دفاع لازم را به عمل آورد. ولی متاسفانه به جای حمایت از این محصول و اختصاص یارانه، از کاهش تعرفه واردات پنبه حمایت نمود.