پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۱۰ (زمستان ۱۳۸۹) طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی تکمیل و این دو فاز راه‌اندازی شوند، ولی زمان تحویل پروژه به شرایطی که در طول پروژه ایجاد شود، بستگی دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سهراب بهلولی قشقایی ـ مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس- با بیان این مطلب اظهار کرد: در ابتدا اجرای طرح با تاخیراتی همراه بود که هم‌اکنون به وضع مطلوب رسیده و عملیات مهندسی در حد قابل قبولی است. وی در خصوص تامین منابع مالی افزود: شرکت ملی نفت ایران بدون هیچ‌گونه محدودیت، منابع مالی مورد نیاز پروژه را تامین می‌کند و مدیریت امور مالی فاینانس‌ها را سپری می‌کند که به نتیجه خوبی رسیده است.

مجری طرح توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی با تاکید براین‌که امسال فقط برای قرارداد EPC حدود ۷۰۰‌میلیون دلار نیاز مالی داریم که شرکت ملی نفت ایران در بودجه پیش بینی کرده است، خاطر نشان کرد: عملیات آماده‌سازی سایت خشکی رو به پایان است و برخی قراردادها اجرایی نیز شده و زمین برای آغاز عملیات اجرایی به پیمانکاران تحویل و خرید لوازم و تجهیزات آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد سکوهای این پروژه از دو به چهار یادآوری کرد: به این ترتیب زمان اجرای پروژه افزوده و موجب طولانی شدن مدت بهره‌برداری از طرح شده که این مدت تاخیر به حساب نمی‌آید. دلیل اصلی افزایش تعداد سکوها نیز موقعیت جغرافیایی فازهای ۱۷ و ۱۸ بوده است؛ به گونه‌ای که در حاشیه مخزن پارس جنوبی قرار دارد و برای برداشت بهینه نیاز به سکوی بیشتر بوده است.