تعرفه واردات پنبه برای نساجان؛ 4درصد

صاحبان صنایع نساجی امسال می‌توانند به اندازه‌ کمبودی که در زمینه‌ تولید پنبه در کشور وجود دارد، پنبه را با تعرفه ۴‌درصد وارد کنند.

محمد مروج، رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: در آخرین جلسه‌ای که با حضور نمایندگان وزارت صنایع و معادن، جهاد کشاورزی و انجمن صنایع نساجی برگزار شد، با توصیه وزیر صنایع و معادن به وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد که پنبه مورد نیاز صنایع نساجی به میزان کمبودی که در کشور وجود دارد با تعرفه ۴‌درصد وارد شود.وی پیش‌بینی کرد که امسال کمتر از ۶۰هزار تن پنبه در کشور تولید شود و در همین حال صنایع نساجی کشور به واردات حدود ۹۰هزار تن پنبه نیاز داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارت جهادکشاورزی، صنایع و معادن و انجمن صنایع نساجی ایران در مورد شکل واردات پنبه تصمیم خواهند گرفت. به گفته وی در عین حال برای امسال به پنبه‌کاران داخلی نیز تضمین خرید داده شده است.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران اضافه کرد: زمانی تولید پنبه در کشور حتی به بیش از ۲۷۰هزار تن رسیده بود، در حالی که این رقم هم‌اکنون حدود ۵۲هزار تن است. این در حالی است که مصرف سالانه پنبه صنایع نساجی کشور به حدود ۱۵۰هزار تن می‌رسد.