وزیر صنایع و معادن اجرای طرح تحول اقتصادی را سبب تحول صددرصدی بخش صنعت و معدن دانست. علی‌اکبر محرابیان در گفت‌و‌گویی با ایسنا، تصریح کرد: وزارت صنایع و معادن به‌طور کامل در اجرای این طرح دخیل است. وی ادامه داد‌: اجرای طرح تحول اقتصادی در کشور، تاثیر مثبتی را به دنبال خواهد داشت.دهم تیرماه معاون اول رییس‌جمهوری نیز طرح تحول اقتصادی را برای مدیران و فعالان بخش صنعت و معدن تشریح کرد. به گفته پرویز داوودی طرح اصلاح ساختار نظام اقتصادی، تمام امور نظیر بانک، گمرک، بیمه، یارانه‌ها و ... را متحول می‌کند و یکی از اهداف آن، برچیده شدن نظام رانتی و در عین حال فراهم کردن زمینه برای فعالیت تولیدکنندگان واقعی است.

وزیر صنایع و معادن در بخش دیگری از سخنانش، در پاسخ به این سوال که ایجاد مرکز آزمون جاده‌ای در کشور که سال‌ها با تاخیر روبه‌رو شده است، به کجا رسید؟ گفت: براساس توافقات انجام شده میان وزارت صنایع و معادن و وزارت جهاد کشاورزی بحث احداث مرکز آزمون جاده‌ای نهایی شده و این مرکز در اطراف فرودگاه امام‌خمینی (ره) ساخته خواهد شد. وی افزود: مجوزهای لازم برای ساخت مرکز آزمون جاده‌ای در حال دریافت است.

پیش از این قرار بود این مرکز در سال ۱۳۸۳ توسط خودروسازان ایجاد شود و در همین راستا نیز شرکتی تاسیس شد تا روی احداث یک جاده استاندارد با مشارکت سازمان گسترش، ایران‌خودرو، سایپا، گروه بهمن و حتی لاستیک‌سازان فعالیت کند.