معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزیر صنایع از بررسی برخی اهداف کمی سند استراتژی توسعه صنعتی و احتمال تغییر آن خبر داد. سند استراتژی توسعه صنعتی یکبار در ابتدای وزارت طهماسبی دچار تغییر و در تیرماه سال ۸۵ ابلاغ شده بود. محسن حاتم درباره تغییرات مجدد گفت: پیشنهادهایی از سوی بخش‌ها و تشکل‌های مختلف در مورد تغییر برخی اهداف تعیین شده در سند استراتژی توسعه صنعتی به وزارت صنایع ارائه شده که این موارد در حال بررسی است.

وی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه برخی از پیشنهادها مربوط به افزایش یا کاهش میزان تولید پیش‌بینی شده بعضی از محصولات در افق ۱۴۰۴ است تصریح کرد: تولید مس نیز در استراتژی توسعه صنعتی تا سال ۱۴۰۴ حدود ۸۰۰هزار تن برآورد شده که پیشنهاد تعیین رقم یک‌میلیون و ۱۰۰هزار تن برای آن در حال بررسی است. حاتم با اشاره به ابلاغ سند استراتژی توسعه صنعتی کشور در سال ۸۵ به بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی گفت: تهیه طرح آمایش صنعت و معدن و تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری از جمله خروجی‌های این استراتژی محسوب می‌شود.

وی در عین حال تاکید کرد: سند استراتژی توسعه صنعتی یک سند غیرقابل تغییر نیست و قابل اصلاح و تغییر است.

ادغام مطرح نیست

معاون وزیر صنایع در مورد بحث ادغام وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی که اخیرا در جلسه کمیسیون صنایع مجلس مطرح شد نیز اظهار داشت: بحث ادغام این دو وزارتخانه در هیچ سطحی در وزارت صنایع مطرح نیست و تنها در تشکل‌ها و بین نمایندگان مجلس مطرح شده است.