وزیر صنایع و معادن ایران و وزیر معادن و زمین‌شناسی جمهوری گینه با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر محرابیان در این دیدار گفت: در حال حاضر طرح‌های توسعه‌ای متنوعی از جمله صنایع معدنی در ایران در حال اجرا است که بخشی از مواد اولیه موردنیاز این طرح‌ها از خارج وارد می‌شود. وی افزود: ظرفیت کنونی تولید آلومینیوم در ایران ۲۲۰‌هزار تن است و این رقم تا پایان سال به ۵۰۰‌هزار تن و تا پنج سال آینده به ۵/۱میلیون تن افزایش می‌یابد که نیاز کشور را به واردات بوکسیت در آینده افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: ایران آمادگی دارد در زمینه توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در بخش نیروگاهی، حمل‌ونقل، جاده‌سازی و صدور خدمات فنی و مهندسی با گینه همکاری کند.

محرابیان با اشاره به توانایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران برای راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی مجهز زمین‌شناسی در گینه تصریح کرد: ایران آمادگی دارد برای انتقال دانش فنی در زمینه‌های پی‌جویی، اکتشاف و بهره‌برداری از معادن گینه با این کشور آفریقایی همکاری کند.

همچنین در این دیدار وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه گفت: این کشور منابع غنی طبیعی و معدنی مانند بوکسیت، الماس و اورانیوم دارد.

احمد کانته وجود امنیت و منابع غنی معدنی را از جمله ظرفیت‌های مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این کشور دانست و افزود: با توجه به کمبود انرژی در گینه، توسعه روابط در بخش‌های کشاورزی، زمین‌شناسی و عملیات اکتشافی، زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، فرودگاهی و بندری را خواستار هستیم.