پیشکسوتان، نخبگان و واحدهای نمونه صنعت استان اصفهان تجلیل شدند

طی مراسمی با حضور معاون وزیر صنایع و معادن، استاندار و جمعی از مسوولان و مدیران و کارشناسان واحدهای صنعتی استان اصفهان از پیشکسوتان و نخبگان واحدهای نمونه صنعت استان تجلیل ویژه به عمل آمد. در مراسم مذکور بختیاری، استاندار اصفهان با اشاره به توانمندی متخصصین و صنعتگران کشورمان گفت: در شرایطی که استکبار جهانی موانع زیادی را برای رشد و پیشرفت کشور ما ایجاد می‌کند، متخصصین و صنعتگران ما نشان داده‌اند که ما می‌توانیم.وی گفت: در میدان صنعت و نوآوری به توفیقات بزرگی دست پیدا کرده‌ایم و انشاءا... در جنگ اقتصادی هم نباید یاس و ناامیدی را در دل راه دهیم تا بتوانیم این مرحله سخت را هم همانند دوران دفاع مقدس پشت سر بگذاریم. استاندار اصفهان گفت: تولید هر چه غنی‌تر شود، باعث شکستن تورم می‌گردد.وی ظرفیت رشد تولیدات صنعتی در استان اصفهان را زیاد ارزیابی نمود و گفت: هم‌اکنون آهنگ خوبی در استان به وجود آمده است.همچنین مهندس اجلالی، رییس خانه صنعت و معدن استان گفت: شعار امسال خانه صنعت و معدن «صنعت محور، نوآوری و شکوفایی» است و سعی بر آن است با تعامل هدفمندانه و حمایت و نظارت دولت انجام امور را به دست مردم و تشکل‌های صنعتی دنبال نماییم.

وی گفت: طرح رفع موانع تولید که از اصفهان شروع شده هم‌اکنون مراحل نهایی خود را در مجمع تشخیص مصلحت نظام طی می‌کند.

وی افزود: جهت‌گیری نظام در جهت حمایت از تولید و رفع موانع و مشکلات تولید است.

وی با اشاره به مشکلات موجود خشکسالی و کمبود برق گفت: ملت بزرگ ایران که همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند نباید اجازه دهند که برق تولید قطع شود زیرا ما باید در مسیر تولید و اتکای مملکت به تولیدات ملی گام برداریم.وی طرح فراگیر مالیات را مطرح نمود و گفت: مشکل ما نداشتن استراتژی حرکت در جهت مالیات است که امیدواریم براساس طرح مالیات فراگیر مشکلات در این زمینه برطرف شود.مهندس محمود اسلامیان، رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این مراسم هجوم اقتصادی غرب علیه کشورمان را یادآور شد و گفت: اگر اقتدار و سربلندی کشور را می‌خواهیم هیچ چاره‌ای نیست مگر این که منابع در خدمت تولید، صنعت و سازندگی مملکت قرار گیرد.

وی گفت: کنترل نقدینگی نباید در تولید باشد و نباید بانک مرکزی سربازان خط مقدم جبهه تولید را تنها بگذارد.

وی صنعتگران پیشکسوت را سنبل و الگوی علم و تجربه و توانمندی ذکر نمود و گفت: موی سپید این عزیزان نشانه شرافت، کرامت و محبت به

خلق خدا است که باید دستانشان را بوسید.مهندس پورسینا، رییس سازمان صنایع و معادن استان اصفهان نیز طی سخنانی گفت: تسهیلات بانکی که از دی ماه سال گذشته با مشکل روبه‌رو شده است تولید و اشتغال موجود را تحت شعاع قرار داده است، اگرچه خشکسالی و کمبود برق نیز شرایط را سخت‌تر نموده است.

وی با بیان طرح آمایش صنعتی و معدنی در کشور و اعلام آن به استان‌ها گفت: دیدگاه بلند مدت و برنامه‌ریزی هفت ساله در این طرح پیش‌بینی شده و هدف طرح این است که در پایان سال ۱۳۹۳ حدود پنجاه درصد از اهداف و شاخص‌های سند چشم‌انداز بیست ساله به اجرا درآید.

وی گفت: در طرح مذکور به مزیت‌های نسبی استان در زمینه صنعت تاکید شده است و در واقع توسعه متوازن استان‌های کشور مورد توجه است. وی افزود: هم‌اکنون بانک‌های صنعت و معدن و ملت برای ارائه تسهیلات در نظر گرفته شده و برای سال ۸۷ حدود ۱۳۲۲میلیارد تومان تسهیلات برای استان اصفهان پیش‌بینی شده است.وی اضافه کرد: از تعداد ۸۰۰ طرح مورد نظر برای کشور تعداد ۶۰ طرح صنعتی در استان اصفهان اجرا می‌گردد.

در پایان مراسم مذکور با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه از نفرات و صنعتگران شایسته و پیشکسوت، نخبگان صنعت و تعدادی از مدیران نمونه صنعتی تجلیل ویژه به عمل آمد.