گروه صنعت و معدن - مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت: ماموریت‌هایی که بنده برای این شرکت تعریف کرده بودم، به اتمام رسیده است.

طه طاهری در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار دنیای اقتصاد درباره چگونگی رفتن خود از دخانیات سخن به میان آورد و اظهار داشت: پیش از آن که هدایت این شرکت را در اختیار بگیرم ۴ هدف را طرح‌ریزی کردم که شامل افزایش تولید داخل، کاهش حجم قاچاق، افزایش تولید سیگارت‌های مشترک و رعایت سلامت و بهداشت مصرف‌کنندگان این ماده دخانی بودند. وی ادامه داد: اکنون تصورم بر این است که این اهداف در دخانیات پی‌ریزی شده و هر شخص دیگری، مدیریت این شرکت را بر عهده گیرد، می‌تواند این استراتژی را ادامه دهد. وی در برابر پرسش که چرا به صورت ناگهانی تغییر مدیرعامل مطرح شد در حالی که قرار بود در تیر ماه نشست خبری داشته باشید، اظهار داشت: بله قرار بود چنین نشستی برگزار شود اما به هر حال این موضوعی است که به وقوع پیوسته هر چند همان طور که گفتم ماموریت‌های من هم در دخانیات به اتمام رسیده است.

به گفته مدیرعامل فعلی دخانیات هفته آینده مراسم تودیع وی و معارفه مدیرعامل جدید برگزار می‌شود و در آنجا توضیحاتی درباره این تغییر ارائه خواهد شد.

در حال حاضر بنابرگفته محمود ابطحی نماینده پیشین مجلس وی کاندیدای احراز مدیریت شرکت دخانیات است.

طاهری در برابر اصرار خبرنگار ما مبنی بر این که شنیده شده در یکی از پست‌های بالاتر دولت یا قوه قضائیه خواهید رفت، گفت: آنچه برای من مسلم شده این است که سمت بعدی قطعا در قوه مجریه (دولت) خواهد بود. گفته می‌شود طاهری قرار است به زودی مدیریت یکی از شرکت‌های بزرگ دولتی را در اختیار بگیرد. شایعه مربوط به تغییر مدیرعامل فعلی دخانیات از دقایق اولیه بامداد شنبه ۸ تیر ماه به گوش رسیده بود و گروه صنعت و معدن دنیای اقتصاد نیز خبر‌ آن را فردای آن روز منتشر کرد.