در حال حاضر شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با کسری ۷هزار و ۹۸۹ مگاواتی برق مواجهند. امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با بیان این مطلب و در پاسخ به این سوال که مشکل قطع برق چه تاثیری بر روی عملکرد واحدهای تولید فعال در شهرک‌های صنعتی کشور خواهد داشت؟ گفت: در کشورهای دیگر نیز مشکل قطع برق وجود دارد و در صورتی که برق واحدهای تولیدی فعال در شهرک‌های صنعتی تامین نشود، این واحدها با کاهش تولید روبه‌رو می‌شوند.

رقم کسری اعلام شده توسط معاون وزیر صنایع و معادن مبین این نکته است که صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی معادل یک چهارم تولید برق کشور با کسری مواجهند. تولید فعلی برق در کشور بنابر آمار وزارت نیرو ۳۱هزار مگاوات است.

وی افزود: علاوه بر کمبود برق، در حال حاضر کسری آب نیز مشکل دیگر واحدهای فعال در شهرک‌های صنعتی به شمار می‌رود، اما در حال حاضر مشکل کمبود برق در اولویت است.

معاون وزیر صنایع و معادن با اشاره به برگزاری نشست مسوولان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با مسوولان وزارت نیرو درباره بررسی مشکلات مربوط به کمبود برق واحدهای صنعتی، اضافه کرد: اگر بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت برق و تولید برق باشد، این آمادگی را داریم که زمین مورد نیاز را با تسهیلات بسیار مناسب در اختیار آنها قرار دهیم.

واعظی آشتیانی همچنین اظهار کرد: هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی سراسر کشور با کسری ۲۵هزار و ۸۶۰ لیتر در ثانیه آب مواجهند.