«نمونه‌های صنعت و معدن» از رییس‌جمهور لوح تقدیر می‌گیرند

گروه صنعت و معدن- ۶۴فعال صنعتی و معدنی نمونه و پیشکسوت بخش صنعت و معدن روز دهم تیر ماه از رییس‌جمهوری لوح تقدیر دریافت می‌کنند. معاون وزیر صنایع و معادن و رییس ستاد گرامیداشت روز صنعت و معدن با اعلام این خبر افزود: این تعداد شامل ۲۷فعال نمونه صنعت، ۲۰فعال معدنی و صنایع معدنی، ۴پیشکسوت معدنی، ۳پیشکسوت صنعتی، ۳طراح نمونه، یک پژوهشگر نمونه، یک چهره فنی و مهندسی نمونه و نیز یک نفر در هر یک از بخش‌های خوشه صنعتی، شهرک‌های صنعتی، ناحیه صنعتی و مجتمع کارگاهی هستند. حسن شیخ‌نیا، معاون توسعه منابع انسانی وزارت صنایع و معادن که در مورد برنامه‌های این وزارتخانه برای روز صنعت و معدن سخن می‌گفت، تصریح کرد: برای انتخاب هر فرد یا واحد نمونه ۲۲معیار در نظر گرفته شده است.

وزارت صنایع و معادن به مناسبت روز و هفته صنعت و معدن برنامه نمایشگاهی در تالار وزارت کشور، انتخاب واحد و فعال نمونه صنعتی و معدنی، همایش‌های تخصصی تا ۱۰تیر ماه را به اجرا درمی‌آورد.شیخ‌نیا درباره چگونگی انتخاب واحد یا فعال نمونه گفت: تمامی این انتخاب‌ها با همکاری و همیاری تشکل‌های غیردولتی انجام گرفته است.

نمونه‌های صنعت و معدن براساس آنچه که معاون وزیر صنایع و معادن می‌گوید باید از ۲۲ معیار برخوردار باشند.این وزارتخانه با کمک NGOهای صنعتی و معدنی با بررسی ۴۸۳ پرسشنامه از واحدهای صنعتی و معدنی،۱۰ واحد در صنایع غیرفلزی، ۵ واحد نساجی، ۵ واحد ماشین‌سازی، ۷ واحد صنایع فلزی، برق و الکترونیک را به عنوان واحدهای نمونه برگزیده است. بیشترین متقاضی مربوط به صنایع غیرفلزی با ۲۷۳ واحد و پس از آن صنایع فلزی و برق و الکترونیک با ۷۹ واحد بود.صنایع نساجی و ماشین‌سازی و نیروی محرکه با ۵۸ و ۷۳ واحد در رتبه‌های سوم و چهارم قرار داشتند.معاون منابع انسانی وزارت صنایع و معادن همچنین درباره منتخبان بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: پس از بررسی ۳۰۰ فرم دریافت شده، ۲۰ واحد در این حوزه نیز شایسته قرار گرفتن در جایگاه نمونه‌ها شدند.

در این میان ۹ واحد نمونه معدنی، ۹ واحد صنایع معدنی نمونه و ۲ مکتشف معرفی خواهند شد.بخش معدن نیز ۳ پیشکسوت به جامعه معدنی و صنایع معدنی کشور معرفی خواهد شد.از سوی دیگر از میان ۴۰ کارآفرین بخش صنعت، ۴ نفر به عنوان نمونه انتخاب شده‌اند.شیخ‌نیا در این باره گفت: این تعداد از میان ۴۰ نفر که از مقبولیت و شهرت نزد اهالی صنعت برخوردارند، برگزیده شده‌اند.

همایش‌های تخصصی

حوزه صنعت و معدن از امروز تا ۱۰ تیر ماه شاهد برگزاری همایش‌های تخصصی نیز است. این همایش‌ها در سالن اجتماعات سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود. ساعت ۱۶ تا ۱۸ امروز در این سالن همایش سود بانکی و اثر آن بر صنعت و معدن به ویژه صنایع و معادن تهران برپا می‌شود.همچنین روز سه‌شنبه ۴ تیرماه همایش شکوفایی و نوآوری برگزار می‌شود.از سوی دیگر در روزهای ۵ و ۹ تیرماه به ترتیب همایش‌های مصرف کالاهای داخلی و نیز تحقیق و توسعه و ارزش‌آفرینی برپا خواهد شد.

افتتاح ۴۷۱ طرح در سال ۸۷

بیانیه روز دهم تیرماه نیز قرار است توسط کانون زنان وزارت صنایع و معادن قرائت شود.شیخ‌نیا درباره برنامه‌های امسال وزارت صنایع و معادن برای افتتاح پروژه‌ها گفت:در سال شکوفایی و نوآوری، ۴۷۱ طرح راه‌اندازی می‌شوند. برای این تعداد طرح ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه به صورت ریالی و ۷۰۰ میلیون دلار و ۸ میلیون یورو به صورت ارزی، سرمایه‌گذاری می‌شود. وی یکی از اهداف عالیه این وزارتخانه در سی‌امین سالگرد انقلاب را اعتمادسازی با بخش خصوصی و ایجاد فضای مناسب کسب‌و‌کار ذکر کرد.شیخ‌نیا مشارکت بخش خصوصی و NGOها برای تصمیم‌گیری در فضاهای داخلی و خارجی را از دیگر اهداف سال‌جاری برشمرد.