وزیر نیرو گفت: با صرفه‌جویی و همت مردم، امسال جیره‌بندی آب نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح، وزیر نیرو در گردهمایی که با حضور استاندار گیلان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی آخرین وضعیت آب و برق در گیلان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر با تولید ۳۳هزار مگاواتی، چهارهزار مگاوات کمبود برق داریم که بخش عمده تامین آن با صرفه‌جویی مردم تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه با وجود خشکسالی و بارندگی کم امسال مجبور به رها کردن آب از سدها شده‌ایم و به تبع آن کمبود برق را نیز خواهیم داشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر در انتقال و توزیع هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم با صرفه‌جویی از جیره‌بندی و خاموشی عبور کنیم.

کسری قبوض آب و برق دولتی‌ها از محل اعتبارات خزانه

وزیر نیرو همچنین گفت: چنانچه دستگاه‌های دولتی قبوض آب و برق خود را که از ابتدای امسال به نرخ آزاد و بدون یارانه محاسبه می‌شود پرداخت نکنند، مبلغ قبوض از محل اعتبارات آنها نزد خزانه برداشت خواهد شد.

پرویز فتاح در گفت‌وگو با مهر، در خصوص آخرین وضعیت برخورد با وزارتخانه‌های پرمصرف گفت: آن دسته از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی که قبوض آب و برق خود را پرداخت نکنند قطعا با قطعی آب و برق مواجه می‌شوند.وزیر نیرو افزود: دولت چندین بار در طول دو سال اخیر مصوبه داشته که اگر دستگاهی قبوض آب و برق خود را پرداخت نکند، با اعلام وزارت نیرو به وزارت امور اقتصادی و دارایی مبلغ قبض مستقیما از خزانه و از محل اعتبارات آنها برداشت و به حساب وزارت نیرو واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: در این راستا وزارت نیرو قطعا اقدام به این کار خواهد کرد؛ چرا که موضوع صرفه‌جویی از سوی تمامی مردم به خصوص دولتی‌ها در وضعیت کنونی که کشور با کمبود منابع آبی و نیز برق مواجه است، امری ضروری به شمار می‌آید.

به گفته فتاح، همچنین آب و برق دستگاه‌های دولتی پرمصرف طبق اختیار قانونی وزیر نیرو قطع می‌شود.