مدیرعامل شرکت توانیر گفت: تمام قبوض صادر شده برق مشترکان بر اساس ضوابط و مجوزهای قانونی بوده است.

محمد علی وحدتی در گفت‌وگو با «فارس» اظهار داشت: ارسال تعدادی از قبوض برق مشترکان به مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی بیشتر در این مرکز حاکی از این بود که مشخص شود، هیچ اجحافی در محاسبات مصرف برق در قبوض برخی از مشترکان اعمال نشده است. وی ادامه داد: مطمئن هستیم که صدور قبوض برق مشترکان خارج از ضابطه نبوده و صدور هرگونه قبضی با هر میزان مصرف بر اساس ضوابط و مجوزهای قانونی بوده است.

وی گفت: اعمال برخی جریمه‌ها و افزایش مبلغ صادر شده در قبوض به دلیل این بود که زمستان سال گذشته برخی از مناطق کشور از برق برای گرمایش خود استفاده می‌کردند.

وحدتی ادامه داد: این موضوع باعث شد تا برخی از مشترکان بیشتر از الگوی مصرف، مصرف برق داشته باشند؛ هرچند دولت تصمیم گرفت مبالغ اضافی قبوض برق این مناطق را دریافت نکند.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: دولت مصوبه بخشودگی این مبالغ اضافی را از مشترکان برق به وزارت نیرو ابلاغ کرد و ما نیز باید این مصوبه را در قبوض بعدی اعمال کنیم.

وحدتی در خصوص رشد قیمت برق و اعمال آن بر روی قبوض گفت: مصوبه‌ای در قانون بودجه بود که سال گذشته ۱۰‌درصد نسبت به سال ۸۵ قیمت برق افزایش یابد و مشترکان که بالای الگوی مصرف، برق مصرف می‌کردند، مشمول نرخ‌های سنگین تری می‌شدند به همین دلیل برخی از قبض‌های دوره قبل زمانی که بیشتر از الگوی مصرف، برق مصرف کرده بودند، هزینه قبوض آنها بیش از پیش بود.