مدیر امور پالایش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: با توسعه و بهسازی پالایشگاه‌های موجود و همچنین اجرای طرح‌های پالایشگاهی جدید، ایران تا سه سال دیگر در تولید بنزین خودکفا می‌شود. امین‌ا... اسکندری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه ای در تمامی پالایشگاه‌های کشور شروع شده است گفت: در حال حاضر توسعه و بهسازی پالایشگاه‌های موجود با سرمایه‌گذاری ۷‌میلیارد دلار آغاز شده و طبق برنامه تا پایان سال ۱۳۹۰ حدود ۳۴‌میلیون لیتر در روز به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده می‌شود.

اسکندری میانگین مصرف روزانه بنزین در کشور را ۶۵میلیون لیتر اعلام کرد. وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۴۲‌میلیون لیتر بنزین پایه در کشور تولید می‌شود که با اجرای طرح‌های توسعه ای این میزان به ۷۶‌میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت.

طرح تولید ۱۸۶‌‌میلیون لیتر

به گفته اسکندری با اتمام عملیات ساخت پالایشگاه‌های جدید در مجموع روزانه ۱۸۶‌میلیون لیتر بنزین در کشور تولید خواهد شد.به گفته این مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در بخش تولید نفت گاز نیز ظرفیت کنونی ۷۸‌میلیون لیتر در روز به ۱۵۲‌میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

همه پالایشگاه‌ها سودده هستند

اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر همه پالایشگاه‌های موجود در کشور سودده هستند، تاکید کرد: میزان سود پالایشگاه‌ها بر اساس شرایط، هزینه‌ها‌، نوع نفت خام متفاوت است.