وزیر نفت تاکید کرد: تلاش می‌کنیم به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم به معنای واقعی پول نفت را بر سر سفره مردم مسجد سلیمان قرار دهیم. غلامحسین نوذری در حاشیه بازدید از طرح‌های مختلف شهرستان مسجد سلیمانی با بیان اینکه برنامه استراتژیک وزارت نفت توسعه همه قابلیتهای نفت و انرژی در مجموعه مسجد سلیمان و شهرهای همجوار است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم به معنای واقعی پول نفت را بر سر سفره مردم مسجد سلیمان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیارد تومان پروژه در این شهرستان تعریف شده و در حال اجرا است، افزود: طرح‌هایی همچون احداث بیمارستان ۳۲ تخت خوابی، توسعه میدان نفتی مسجد سلیمان با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار، مطالعه برای ساخت یک واحد ان جی ال همگی حامل پیامی‌است که نشان می‌دهد تخلیه و رها کردن مسجد سلیمان زیبنده کشور نیست.

وزیر نفت همچنین در مراسم گشایش پالایشگاه گاز مسجدسلیمان با پیشنهاد مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مبنی بر اشتراک‌پذیری ۲۰هزار مشترک به طور رایگان تا پایان سال ۱۳۸۸ در مسجدسلیمان موافقت کرد.

از دیگر پیشنهادهای موافقت شده از سوی وزیر نفت، واگذاری انشعاب رایگان گاز مصرفی به خانوارهای زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی و کمیته امداد مسجدسلیمان بوده است.

غلامحسین نوذری، وزیر نفت با اشاره به گشایش پالایشگاه گاز مسجدسلیمان گفت: این پالایشگاه که با هدف بهره‌مندی مردم مسجدسلیمان از نعمت گاز ساخته شده است، این نوید را می‌دهد که صنایع انرژی‌بر بیشتری با توجیه اقتصادی در مسجدسلیمان و شهرستان‌های اطراف احداث شود.

وی با توجه به اهمیت بهره‌مندی مردم مسجدسلیمان از گاز مصرفی گفت: تلاش می‌کنیم پروژه‌های مهمی را به منظور توسعه مسجدسلیمان در اولویت قرار دهیم.

وزیر نفت همچنین از انعقاد قرارداد توسعه میدان نفتی مسجدسلیمان خبر داد و گفت: طبق این قرارداد نفت تولیدی از این میدان از روزانه ۴هزار بشکه به روزانه ۲۵هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

بنابراین گزارش، نخستین چاه نفت ایران و خاورمیانه در بامداد روز پنجم خرداد ۱۲۸۷ هجری شمسی در منطقه نفتون مسجدسلیمان در عمق ۳۶۰متری زمین به نفت رسید.