بر اساس برنامه‌ پنج ساله چهارم باید در انتهای برنامه (سال ۱۳۸۸) تولید نفت‌خام کشور به چهارمیلیون و ۴۰۰هزار بشکه نفت در روز برسد. سیف‌‌ا... جشن‌ساز، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: به‌منظور رسیدن به برنامه تولید برنامه‌ریزی‌ شده است.

وی افزود: امسال در برنامه، تولید چهار‌میلیون و ۲۷۰‌هزار بشکه نفت در روز تکلیف شده که قطعا تولید نفت در سال ۱۳۸۷ به رقم‌هایی بیش از این خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با ابراز امیدواری از افزایش تولید نفت تا چهار‌میلیون و ۳۲۰‌هزار بشکه در روز تا پایان امسال خاطرنشان کرد: امیدواریم این میزان تولید محقق شود و تلاش می‌کنیم شاهد افت تولید نباشیم و همچنان روند صعودی تولید ادامه پیدا کند.

وی درباره میزان تزریق به میادین نفتی در سال ۱۳۸۷ توضیح داد: امسال تزریق گاز در میادین نفتی کشور به ۱۵۰‌میلیون مترمکعب گاز در روز خواهد رسید. همچنین با بهره‌برداری از پروژه تزریق گاز به میدان نفتی آغاجاری در تیرماه امسال، امیدواریم پروژه عظیم تزریق گاز به میدان آغاجاری در نیمه دوم تیرماه سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

به گفته وی در حال حاضر فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی آماده هستند؛ ساخت تاسیسات ارسال گاز از دریا و تاسیسات خشکی تقریبا به پایان رسیده و هم‌اکنون در مراحل راه‌اندازی این فازها هستیم.

جشن‌ساز در ادامه یادآوری کرد: خط لوله پنجم که کار انتقال گاز از پارس جنوبی به تاسیسات تزریق گاز آغاجاری را بر عهده دارد نیز آماده است؛ همچنین پنج ایستگاه تقویت فشار گاز در مسیر خط لوله پنجم از عسلویه تا سردشت زیدون آماده شده و امیدواریم با بهره‌برداری از پروژه تزریق گاز به میدان نفتی آغاجاری روزانه حدود دو‌هزار‌ میلیون فوت مکعب (معادل ۵۰‌میلیون متر‌مکعب) تزریق گاز در مخزن بزرگ آغاجاری داشته باشیم که به این‌ترتیب این طرح بزرگ‌ترین طرح تزریق گاز کشور می‌شود.

وی با اشاره به این‌که عملیات اجرایی افزایش تزریق گاز به میزان ۱۰۰‌درصد در میدان برنج در دست اجرا است، گفت: طرح افزایش تزریق گاز به میدان پارسی نیز در حال انجام است. در این زمینه برای نخستین بار در کشور طرح تزریق گاز همزمان با آغاز بهره‌برداری از میدان نفتی در مخزن جدید پرنج در برنامه قرار دارد که این طرح هم اینک در دست مطالعه و طراحی است. همچنین افزایش تزریق به میدان نفتی مارون را در برنامه داریم که این طرح نیز هم اینک در حال مطالعه است.