سخنگوی شرکت دخانیات ایران گفت: نگرانی از گسترش مصرف محصولات دخانی جزو اصول اعتقادی ما است و درصددیم با اطلاع‌رسانی فراگیر و منسجم میزان مصرف محصولات دخانی را کاهش دهیم. داریوش سهرابی که در مراسم نصب بیلبوردهای ضدمصرف سیگار و آشنایی مردم با مضرات سیگار در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: زمان لازم است تا نتیجه این اقدام فرهنگی مشخص شود. هرچند استقبال مردم از نصب اولیه بیلبوردها، ما را بر آن داشت تا دامنه این طرح را گسترده‌تر و کشوری کنیم.سهرابی درخصوص میزان مصرف سیگار در کشور گفت: در سال ۸۶ مصرف سیگار در کشور ۵۵میلیارد نخ بوده است که از این میزان۲۸ میلیارد نخ تولید داخلی و ملی، ۱۲میلیارد نخ تولید مشترک و ۲۳میلیارد نخ واردات رسمی بوده و کمتر از ۱۰درصد حجم مصرف نیز قاچاق بوده است.

سخنگوی شرکت دخانیات با هشدار به مصرف‌کنندگان درخصوص مصرف محصولات دخانی قاچاق گفت: سیگارهای قاچاق و تقلبی که نبود برچسب امنیتی (هالوگرام) و بغل‌نویس فارسی از مشخصه‌های اصلی آن است، آثار و تبعات زیانباری برای مصرف‌کنندگان دربر خواهد داشت. زیرا هیچ گونه نظارتی بر آن وجود ندارد.

سهرابی در پایان افزود: امروز نگاه شرکت دخانیات ایران پس از خودکفایی این صنعت، دستیابی به بازارهای منطقه و افزایش صادرات است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.