دبیر انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر از اعلام آمادگی وزارت بازرگانی برای خرید ۸۰‌هزار تن از قند و شکر انبار شده کارخانجات داخلی خبر داد. بهمن دانایی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ‌طی روزهای اخیر وزارت بازرگانی برای رفع رکود محصولات کارخانه‌های قند و شکر در انبارها و حل مشکل پرداخت بدهی‌های کارخانجات به کشاورزان چغندر کار تصمیم به خرید ۸۰‌هزار تن از قند و شکر دپو شده در این واحدها گرفته است.

وی موجودی شکر انبارهای کارخانجات کشور در حال حاضر را ۷۰۰‌هزار تن ذکر کرد و افزود: با تصمیم وزارت بازرگانی ۱۰ تا ۱۲‌درصد شکر انبار شده در کارخانجات به فروش رفته و ما می‌توانیم ۳۰‌درصد مانده مطالبات کشاورزان را پرداخت کنیم.

دانایی اضافه کرد: اگر وزارت بازرگانی خرید خود را ادامه بدهد، شاید بتوانیم مانده بدهی کشاورزان را جبران کنیم.

دبیر انجمن کارخانجات قند و شکر اضافه کرد: میزان کاشت چغندر قند در سال جاری نسبت به سال ۸۴ به یک سوم رسیده و ما امیدواریم با این تدبیر بتوانیم از نارضایتی بیشتر کشاورزان جلوگیری کرده و سال آینده امید به کاشت مجدد چغندر قند داشته باشیم.

دانایی همچنین از وزارت جهاد کشاورزی خواست کشاورزان چغندرکار را در زمینه تامین نهاده‌‌های کشاورزی،بذر،کود و سم ‌حمایت کند تا سطح زیر کشت چغندر در سال آینده برای فعال سازی ظرفیت خالی کارخانجات به سطح مطلوبی برسد.