به گزارش روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس به منظور دفع، کنترل مهار آب‌های سطحی، نزولات جوی و سیلاب‌های پالایشگاه‌های پارس جنوبی، پروژه احداث کانال زیگورات در طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی ۴ ماه زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید. بنابراین گزارش این پروژه متشکل از احداث سه کانال شمال کانال P۳S۲C به طول ۴۷۳۳ متر، کانال C۹ به طول ۹۲۳ متر و زیگورات به طول ۸۲۸ متر است که در مجموع ۶۴۸۴ متر کانال کنترل و مهار سیلاب را تشکیل می‌دهند. این سه کانال یک مجموعه زیربنایی مهمی هستند که نه تنها ایمن‌سازی محیط پالایشگاه را فراهم می‌آورد؛ بلکه در مسیر ارتقای شرایط و استانداردهای زیست‌محیطی در محدوده پالایشگاه‌ها و ایمن‌سازی مناطق مسکونی، تجاری، صنعتی و صنایع پایین دستی و روستایی موثر بوده و با هدف دفع و کنترل آب‌های سطحی نزولات جوی و سیلاب‌ها و پساب‌های صنعتی و آب‌های برگشتی فازهای ۶ و ۷ و ۸ پارس جنوبی و سایر طرح‌های توسعه پارس جنوبی نقشی اساسی و موثر را ایفا می‌کند.

ادامه گزارش حاکی است عملیات احداث کانال‌های C۹ و P۳S۲C به پایان رسیده و ضمن تحویل این پروژه در مرحله بهره‌برداری هستند. همچنین مراحل ساخت کانال زیگورات نیز به اتمام رسیده و به زودی با حضور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افتتاح خواهد شد.

همچنین قرارداد ساخت و احداث کانال زیگورات فازهای طرح‌های توسعه میدان گازی پارس جنوبی توسط شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای اصلی به شرکت بلند طبقه از پیمانکاران داخلی و با مبلغی معادل ۴۵میلیارد و ۷۲۶میلیون ریال و در مدت زمان اجرایی ۱۵ ماه واگذار شده که این شرکت با سرعت بخشیدن در روند اجرایی و عملیاتی احداث زیگورات با توجه به آ‌غاز عملیات از تاریخ ۱۲/۳/۸۶ چهار ماه زودتر از برنامه و زمان پیش‌بینی شده، این پروژه را به اتمام رسانیده است.