موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در سال گذشته علیه ۸۳۳ واحد تولیدی متخلف اعلام جرم کرد.

به گزارش ایرنا، منصور فرزانه، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی موسسه استاندارد روز گذشته با اعلام این مطلب افزود: از این بین ۵۴۴ واحد تولیدی فاقد پروانه کاربرد علامت استاندارد، ۱۳۱ واحد تولیدی مغایر با استاندارد محصولات خود را تولید می‌کردند و ۷۷ واحد تولیدی به دلیل جعل علامت استاندارد شناسایی شدند. منصور فرزانه افزود: به جرایم هر یک از واحدهای تولیدی متخلف طبق قانون و مقررات موسسه رسیدگی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: سال گذشته تعداد سه‌هزار و ۵۸۰ تذکر و چهارهزار و ۶۰۹ اخطاریه به واحدهای تولیدی تحت پوشش استاندارد داده شد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تاکید کرد: هم‌اکنون بالغ بر ۱۱هزار و ۷۰۲ واحد تولیدی و خدماتی، تحت پوشش استاندارد قرار دارند و تعداد شش‌هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و خدماتی دارای حداقل یک پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

فرزانه با بیان اینکه تعداد کل پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد دارای اعتبار، حدود ۱۰هزار فقره است، اظهار داشت: از این تعداد، حدود ۹۰درصد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۱۰درصد پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی است.

وی با اشاره به تدوین و تجدید نظر در ۲هزار و ۴۸۶ استاندارد ملی در سال ۸۶ خاطرنشان کرد: تدوین و تجدید نظر ۲هزار و ۴۰۰ استاندارد ملی برای سال‌جاری پیش‌بینی شده است.