مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آمادگی برای عرضه گازوئیل فقط با کارت هوشمند سوخت از اول خرداد و احتمال افزایش پلکانی قیمت بنزین خبر داد و گفت: وزارت نفت بررسی چندین سناریو برای تامین اعتبار مورد نیاز واردات بنزین را آغاز کرده است. سید نورالدین شهنازی‌زاده در گفت‌وگو با مهر با اشاره به سهمیه‌های از پیش عرضه شده بنزین اظهار داشت: مردم ترجیح می‌دهند از سهمیه موجود در کارت سوخت خود استفاده کنند؛ اما پیش‌بینی می‌شود از اوایل خردادماه تقاضا برای بنزین آزاد افزایش یابد.

وی میانگین مصرف بنزین در اولین هفته اردیبهشت امسال را ۶۴میلیون لیتر در روز اعلام کرد و افزود: آمارها حاکی از آن است که مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸درصد کاهش داشته است.

به گفته وی در ایام سپری شده از سال‌جاری نیز روزانه ۴/۶۸میلیون لیتر بنزین در کشور سوزانده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشه حدود ۱۱درصد کاهش مصرف را شاهد بوده‌ایم. شهنازی‌زاده میانگین مصرف بنزین از آغاز اجرای طرح سهمیه بندی تاکنون را ۹/۶۰میلیون لیتر در روز ذکر و تصریح کرد: متوسط مصرف بنزین آزاد در سال‌جاری ۴۸۰هزار لیتر در روز بوده است. وی خاطرنشان کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد با پایان تعطیلات نوروزی مصرف بنزین کاهش یافت. به نظر می‌رسد این سیر نزولی تا شهریور ماه ادامه داشته باشد. به گفته شهنازی‌زاده در حال حاضر دولت بنزین را با قیمت نیمه یارانه‌ای عرضه می‌کند که این نرخ تا سال ۱۳۹۱ و بر اساس مصوبه مجلس باید واقعی شود. وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد دولت تصمیم دارد تا قیمت بنزین را به صورت پلکانی افزایش دهد. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی عرضه بنزین آزاد با قیمت ۴۰۰تومان را گامی برای اجرای مصوبه مجلس دانست و تصریح کرد: دولت نمی‌خواهد با آزاد کردن یکباره قیمت بنزین به مردم فشار وارد آورد.