اجرای طرح‌های نیمه‌تمام اولویت سازمان صنایع کوچک

گروه صنعت و معدن - مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محور سیاست‌گذاری این سازمان در سال جدید را پایان طرح‌های نیمه تمام با محوریت توجیه اقتصادی اعلام کرد.

فخرالله مولایی با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۷ هزار و ۱۵۸ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر است، خاطر نشان کرد : علاوه بر واحدهای صنعتی هم‌اکنون حدود ۲۷هزار طرح نیمه تمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که با افزایش بودجه سازمان امیدواریم هرچه سریع تر تکمیل شوند. وی با اشاره به اینکه با اختصاص بودجه مناسب، وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال جدید بهتر از سال قبل خواهد بود، ادامه داد: برای حمایت از تولید داخلی و صنعتگران ایرانی، واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها در داخل کشور امکانپذیر است را در اولویت قرارداده و تلاش می‌کنیم تا پایان سال این دسته از پروژه‌ها را به پایان برسانیم.

مولایی با تاکید بر اینکه در سال حمایت از تولید ملی باید به سمت استفاده بیشتر از تولید ایرانی گام برداریم، افزود: اتمام واحدهای صنعتی که تامین مواد اولیه آنها با مشکل روبه‌رو است یا واردات آن برای کشور هزینه بر است را شناسایی و تلاش خود را در ابتدا معطوف به اتمام پروژه‌هایی با ماهیت ملی و ایرانی خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، مصرف کالاهای داخلی را زیر بنای رونق تولید در کشور برشمرد و افزود: تا موقعی که تولید داخلی وجود دارد، نباید مشابه خارجی آن از خارج وارد شود.

به گفته وی، مصرف‌کنندگان داخلی نیز باید به این جمع‌بندی برسند که خرید یک کالای ایرانی در مقایسه با کالای خارجی فقط یک انتخاب صرف نیست بلکه هر خرید داخلی، ایجاد اشتغال، درآمد و زمینه رشد تکنولوژی و توسعه دانش را به همراه دارد.