گروه سوخت و نیرو- در حالی که ستاد هدفمندی یارانه‌ها در حال بررسی نحوه افزایش قیمت حامل‌های انرژی در گام دوم اجرای قانون هدفمندی است، وزارت نیرو از ارائه پیشنهاد جدیدی برای تعرفه برق خبر می‌دهد. در این رابطه مجید نامجو، وزیر نیرو از احتمال یکسان‌سازی تعرفه برق تجاری و خانگی خبر داده و می‌گوید: پس از بررسی‌های لازم در وزارتخانه نتیجه این مساله اعلام می‌شود. هم‌اکنون میانگین تعرفه برق برای مشترکان خانگی ۴۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت و برای مشترکان تجاری نیز ۱۰۰ تومان است.

وزیر نیرو همچنین در مورد مکانیزم پرداخت پول برق از خزانه به نیروگاه‌های خصوصی به «فارس» گفت: در حال طراحی مکانیزمی هستیم که با سرعت بیشتری پول خرید برق از نیروگاه‌های بخش خصوصی را پرداخت کنیم.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی انتظار دارد که وقتی نیروگاهی را خریداری می‌کند ما بتوانیم به موقع پول خرید برق آنها را بپردازیم.

وی ادامه داد: این موضوع زمانی می‌تواند به وقوع بپیوندد که مکانیزم خزانه تغییر کند؛ چرا که پولی که از مردم بابت مصرف برق دریافت می‌شود ابتدا به خزانه و سپس به توانیر می‌رود و بعد از آن توانیر مبلغی را به شرکت‌های برق منطقه‌ای یا شرکت‌های توزیع پرداخت می‌کند؛ بنابراین با این روند فعلی امکان پذیر نخواهد بود که پول خرید برق از بخش خصوصی به موقع پرداخت شود.