گروه بنگاه‌ها - شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته ۱۱ درصد بیش از ظرفیت اسمی، شمش فولادی تولید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مدیر عامل این شرکت با اعلام خبر فوق تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ میزان تولید شمش در فولاد خوزستان به سه میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسید که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. عبدالمجید شریفی ظرفیت اسمی تولید فولاد خام در این شرکت را سه میلیون و ۲۰۰هزار تن اعلام کرد و افزود: در مدت ۴ سال اخیر میزان تولید در فولاد خوزستان با رشد ۵۴ درصدی همراه شد.

وی خاطرنشان کرد: در چهار سال مورد اشاره معادل یک میلیون و ۱۷۲هزار تن به تولید شمش در فولاد خوزستان افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان، همچنین به اقدامات گروه‌های تخصصی در این شرکت برای کاهش مصرف مواد و انرژی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین دستاورد این گروه‌ها کاهش ۲۵ درصدی مصرف مواد نسوز،‌۱۹ درصدی مصرف انرژی و ۱۴ درصدی مصرف الکترود در کوره‌های قوس الکتریکی بوده است.

شریفی یادآور شد: در سال گذشته فولاد خوزستان توانست رتبه دوم تعالی سازمانی،‌ تندیس بلورین جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی،‌ نشان برنز تعالی منابع انسانی را کسب کند و همچنین این شرکت تنها دریافت‌کننده تندیس رعایت حقوق مصرف‌کننده در بین فولاد سازان کشور بود.

وی اظهار امیدواری کرد که شرکت فولاد خوزستان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، ‌توان مضاعفی در تولید و نیز اجرای طرح‌های توسعه‌ای از خود نشان دهد.